مدرس فن بیان و اجرا در صدا و سیمای کشور گفت: توقع مردم از نیروهای انتظامی، این خدمتگزاران بزرگ و بی ادعای کشور این است که کلامشان، زیور کار بزرگشان و امنیت بخش جسم و روان مردم باشد و خدایی ناکرده فراموش نکنند که چقدر در نگاه مردم عزت و اقتدار دارند.
کد خبر: ۴۱۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹ 26 April 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس،دکتر "محمد حسین سروش"، گفت: ما مردم دعاگو، ثناگو و سپاسگزار مجموعه منظم نیروی انتظامی کشور هستیم، حقیقتاً این مجموعه، بی دریغ خدمت می کنند و در عسرت، تنگناها و گرفتاری ها حضور دارند و مراقب هستند که به پیکره جامعه لطمه وارد نشود.

وی افزود: حفاظت از کیان و مردم یک سرزمین از نوع کار خدایی است و حضرت علی (ع) وقتی در دعای کمیل عرضه می دارند که : ((وَاحْفَظْنی بِرَحْمَتِکَ )) مشخص است که حفاظت کاری رحمانی است و قطعاً پشتیبان اصلی حفاظت از نیروی حفاظتی ما، خداوند است.

این پیشکسوت گویندگی و اجرا ادامه داد: کار نیروی انتظامی و نیروهای انتظام بخش که از نظم جامعه حراست می کنند، تفننی نیست و جدی و نیز فراتر از زمان و مکان است، چراکه هم با انسان های صالح و هم با انسان های ناصالح روبه رو می شوند، انسان های خوب از نیروی انتظامی دفاع و پناه می خواهند و انسان های بدکار و شرور نیز همیشه از نیروی انتظامی فراری هستند.

دکتر سروش همچنین گفت: در این میان بهترین موضع گیری، موضع گیری صلح و آرامش بخشی در برابر مردم  است تا هر نوع شائبه ی ترس از نیروی انتظامی را از نگاه مردم دور کنند، چراکه جامعه خوب و مردم آرام، جامعه و مردمی هستند که بدانند وجود پلیس آرامش بخش است.

وی افزود: اگر نیروی انتظامی بتواند با اعلام و اعلان خود، امنیت جانی، روحی و تملکی مردم را تأمین کند، وظیفه بزرگ و سترگ خود را انجام داده است و جامعه در مصونیت و در امنیت مطمئن و ضمانت شده قرار می گیرد.

این مدرس فن بیان و اجرا در صدا و سیمای کشور خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی موظف است از ابتدایی ترین تا ممتازترین آداب ارتباطی را بداند و به مرحله روانشناسی و روانکاوی انسان ها به ویژه افراد شرور برسد.

دکتر سروش یادآور شد: رفتار کلامی، ابتدایی ترین روش برقراری ارتباط با مردم است و حتی رفتارهای غیرکلامی پلیس مانند نگاه و طرز ایستادن بر مخاطبان اثرگذار خواهد بود، لذا اگر این خادمان نظم در جامعه بدانند که با چه شیوه ای صحبت و چگونه مصونیت روحی ایجاد کنند و بعد اطلاعات بخواهند، یا اطلاعاتی به مردم بدهند و طرح مسئله کنند، تنش را بسیار کاهش می دهند.

وی تصریح کرد: توقع مردم از این خدمتگزاران بزرگ و بی ادعای کشور این است که کلامشان، زیور کار بزرگشان و امنیت بخش جسم و روان مردم باشد و خدایی نکرده فراموش نکنند که چقدر در نگاه مردم عزت دارند، اقتداری که توأم با فروتنی باشد، فضیلت و از اوصاف خداوندی است که در انسان تجلی می یابد.
پلیس، پیک امنیت برای مردم است

این پیشکسوت گویندگی و اجرا گفت: نیروی انتظامی لازم است در مواجهه با افراد آسیب دیده و حتی مجرمان با ادبیاتی زیبنده در کاهش تنش های گفتاری پیش قدم شود چراکه قدرت و اختیار در دست اوست و می تواند بسیار زیبا و اثربخش وارد شود.

دکتر سروش تأکید کرد: پلیس با یک برخورد زیبا می تواند ریشه جرم را از وجود یک انسان در جامعه ریشه کن کند، همانطوری که در تاریخ عرفان و رشد انسان های بزرگ می بینیم که برخورد و کلام خوب چگونه آنها را زیر و زبر کرده است.

وی افزود: نمونه هایی از این دست که در تاریخ فرهنگی و معرفتی ما وجود دارد، فضیل ابن عیاض سرکرده راهزنان و انسانی فاسق و فاجر و غارتگر است که در برخورد با یک کلام پاک متحول می شود و کلام هدایت شده اثر خود را می گذارد و آن زمانی است که نماینده کاروان غارت شده خطاب به فضیل آیه: « اَ لَمْ یَاْنِ لِلَّذِینَ آمَنُوا اَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللّهِ ...» را قرائت می کند و بر اثر شنیدن همین یک آیه تمام وجود فضیل از شرارت پاک می شود.

این مدرس فن بیان و اجرا در صدا وسیمای کشور ضمن یادآوری این مطلب که تأمین امنیت یک جامعه مسئله ای بسیار جدی و مهم است، خاطرنشان کرد: درست است که پلیس باید روی پرصلابتی داشته باشد اما تقریباً قریب به اتفاق مردم با چهره لطیف، رحمانی و رئوف نیروی انتظامی مواجه هستند، لذا با دیدن پلیس باید نفسی راحت بکشیم و آرامش و بارقه ای از امید در جودمان ایجاد شود.

دکتر سروش عنوان کرد: برای ایجاد حس آرامش در مردم، ارتباطات ابزاری بسیار ممتاز است و در درگیری های بسیار پر تنش، نگاه، سکوت و ایستادن توأم با وقار نیروهای انتظامی بسیار موثر واقع خواهد شد، هرچند این خادمان بی منت شیوه های ارتباط کلامی را می دانند، اما چه بهتر که بیشتر به این مهم دست پیدا کنند.
وی متذکر شد: مردم تبسم های تصنعی را به خوبیمی شناسند و این پلیس است که می 
تواند با چهره ای گشاده، به کار خود وقار ببخشد، سیادت و بزرگی خود را نشان دهد و به مردم القا کند که پیک امنیت است.

دکتر سروش در پایان از خداوند متعال خواستار شد که همه نیروهای انتظامی کشور عزیزمان در سایه عنایت خود، در مصونیت و موفقیت به سر ببرند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار