جلسه راهبردی سند چشم انداز 20 ساله توسعه کرمانشاه با حضور مدیران استان و به میزبانی مهندس آرش رضایی شهردار کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 26 April 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه، در این جلسه معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: سند چشم‌انداز 20 ساله توسعه کرمانشاه باید به گونه‌ای تدوین شود که از اعمال سلیقه‌های ناشی از تغییر مدیران شهرداری در امان بماند.

مجتبی نیک‌کردار ، اظهار کرد: این سند از چند جهت حائز اهمیت است، اول اینکه شهر کرمانشاه نیمی از جمعیت استان را دارد و تدوین این سند بر برنامه‌ریزی کل استان اثرگذار است.

وی افزود: از سوی  دیگر کرمانشاه مرکزیت منطقه غرب کشور دارد و این سند بر ارائه خدمات به شهرها و استان‌های هم‌جوار نیز اثرگذار است، به علاوه خود شهر کرمانشاه نیز اکنون به صورت یک مجموعه شهری درآمده است و در طول روز تا شعاع 25 کیلومتری(تا بیستون و ماهیدشت)  به صورت مستقیم با شهر کرمانشاه تعامل وجود دارد.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در تدوین این سند باید به ویژگی‌های خاص کرمانشاه توجه کرد، ادامه داد: برخی از موارد مانند فضای سبز، ترافیک، بهداشت، خدمات شهری و ... در تمام شهرهای ایران مشترک است، اما کرمانشاه ویژگی‌هایی دارد که فقط مختص به خودش است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته این مسئول، وجود 300 هزار حاشیه نشین که عمدتا هم ناشی از حضور مردم شهرستان‌های مرزی است که از زمان جنگ آمده و دیگر بازنگشته اند، از ویژگی های شهر کرمانشاه است که باید در تدوین سند مورد توجه قرار گیرد.

نیک‌کردار وسعت زیاد بافت فرسوده و تاریخی را نیز از دیگر ویژگی‌های خاص شهر کرمانشاه دانست.

وی در خصوص ویژگی‌های سند 20 ساله چشم انداز کرمانشاه نیز گفت: این سند باید به گونه‌ای تدوین شود که از سلیقه‌های افرادی که در آینده روی کار می‌آیند در امان باشد، زیرا 
کرمانشاه نیز مانند کل کشور سابقه تغییرات شهرداران را دارد و در طول دوره 90 ساله شهرداری کرمانشاه 60 شهردار داشته‌ایم.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه این سند باید قابلیت به روزرسانی نیز داشته باشد، یادآوری کرد: شهر یک موجود زنده و دائم در حال تحول است، پس باید سند به 
گونه‌ای تدوین شود که امکان به روزرسانی داشته باشد.

نیک‌کردار توجه به نقش سایر دستگاه‌ها در این سند را نیز ضروری خواند و افزود: اگر باقی دستگاه‌های اثرگذار در این سند نقش نداشته باشند، کار شهرداری فشل خواهد ماند.

وی با بیان اینکه سند چشم‌انداز کرمانشاه باید بر اساس واقعیات شهر تدوین شود، خاطرنشان کرد: نباید به اسنادی که داریم اکتفا کنیم و آنها را اساس قرار دهیم، بلکه باید به دل مردم برویم و مطالعات و گفت و گوی عمیق با آنها داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار