رئیس پلیس فتا استان نسبت به خرید از فروشندگان سیار هشدار داد و گفت: یکی از روش های شایع کلاهبرداری از طریق دستگاه های کارت خوان، نصب قطعه ای به نام اسکیمر و دسترسی به حساب بانکی قربانی است.
کد خبر: ۴۱۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 07 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی کریمی" اظهار کرد: یکی از روش های که به تازگی فروشندگان سیار انجام می کنند استفاده از کارتخوان های سیار است، که این امر استقبال هموطنان را به همراه داشته است زیرا دیگر به حمل پول نقد جهت خرید نیازی ندارد، اما این وسایل خالی از خطر نمی باشند زیرا کلاهبرداران همیشه منتظر فرصت هستند.

وی افزود: یکی از روش های شایع کلاهبرداری از طریق دستگاه های کارت خوان، نصب قطعه ای سخت افزاری به نام اسکیمر است این وسیله تمام اطلاعات کارت بانکی را کپی می کند و فرد مجرم این اطلاعات را به کارت جدید منتقل کرده و به حساب بانکی قربانی دسترسی کامل پیدا می کند  .

این مقام انتظامی ادامه داد: اسکیمر با اینکه اطلاعات کارت را کپی می کند اما رمز عابر بانک را ذخیره نمی کند، فرد قربانی با عدم رعایت نکات امنیتی خود رمز را در اختیار مجرم قرار می دهد.

سرهنگ کریمی توصیه کرد: تغییر رمز ماهانه و دوره ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه مجرمان سایبری است، همچنین وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت: خریداران حتما مراقب باشند در خرید از دست فروشان یا افرادی که دستگاه‌ های کارت خوان سایر دارند در دام اسکیمر نیفتند و دستگاه کارت خوان آنها چسب خورده و یا شکسته نباشد و یا قطعه ای اضافه نداشته باشد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان گفت: از هموطنان عزیز درخواست داریم در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما و یا شماره تلفن هفت رقمی 2188190 در میان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار