کد خبر: ۴۲۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 11 May 2017
   با آغاز قانونی تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر  و در آغازین دقایق بامداد ، شاهد حضور فعال هواداران نامزدهای محترم انتخابات شوراهای اسلامی شهر بودیم که با تمام توان تصاویر رنگارنگ  را بر مکان هایی که از سوی هیات اجرایی انتخابات فرمانداری تعیین شده بود نصب می کردند .
   در ابتدا با دیدن عزیزانی که با در دست داشتن  پوسترها و بنرهایی که  با دقت تمام آن را در مکان های مشخص شده  نصب می کردند مشعوف بودم  از این که شور نشاط ، امید و شادابی در میان اقشار مردم به ویژه جوانان موج می زند و با این عمل دیگران را دعوت به شناخت نامزدهای محترم می کنند .
   اگر چه اذعان دارد در شرایط کنونی و با توجه به بافت فرهنگی منطقه، نصب پوستر، بنر و پلاکارد براساس آئین نامه های انتخابات در مکانهایی که قانون تعیین نموده اقدامی شایسته است تا مردم فردی را که قدم در عرصه انتخابات گذاشته و خودرا در معرض آزمون قرار داده بشناسند و با توجه به افکار، عقاید ، ایده ها و نظرات وی را انتخاب کنند.
  اما با پیمودن مسیر بلوار معلم تا محله فرهنگیان فاز یک و دیدن پوسترهایی که بروی تیر های برق و بعضا" دیوار منازل نصب شده بود ، شادی هایم را پنهان کردم و افسوسی از دل برای خودم که چرا تا کنون نیز ادبیات پاسداشت احترام به محیط و فضای بصری را نیاموخته ایم .
   مطمئن بودم نامزدهای محترم هیچ کدام به نحوه نصب و الصاق پوسترهایشان در مکان هایی که موجب آزردگی و آلودگی بصری شهر می شود را دوست ندارند ، اما باید به دوستان و هوادارن خویش یاد آور شوند زیبایی فضای شهری وتلاش برای ایجاد محیطی  آرام و به دور از آلودگی زیستی ، بصری و صوتی  از اهداف اصلی آنان است .
  در دفاتر ستاد ها  هواداران نیز بروشور، کارت های تبلیغی و عکس نامزدها را به عابران ارائه می دهند و از آن ها می خواهند تا در روز 29 اردیبهشت ماه جاری به کاندیدای مورد نظر رای دهند.
بی گمان در روزهای اول تبلیغات هواداران قوانین تبلیغات را به خوبی رعایت می کنند ولی با نزدیک شدن به پایان زمان تبلیغات به تدریج این قوانین را به فرمواشی می سپاریم و هیچ مکانی از تبلیغات هواداران مصون نخواهد ماند. 
حال با این اوصاف ،نظر تمامی  کاندیداهای محترم را که قدم در آزمونی بزرگ گذاشته اند تا اعتماد مردم را برای عضویت در شورای شهر جلب کنند را به این موضوع معطوف می دارم قرار است بیایی که سر و سامانی به شهر م بدهی و زخم هایی که بر مبلمان و فضای شهری را التیام بخشی نه اینکه از همین ابتدا خود نقشی در آلودگی آن داشته باشی.
از لحاظ اقتصادی نیز استفاده بیش از حد از پوستر و تراکت تبلیغی در از بین بردن فضای سبز و سرمایه های ملی سهم بسزایی دارد، کارشناسان می گویند :« به ازای تولید هر تن کاغذ حدود ۱۷ اصله درخت تنومند باید قطع شود. حال خودتان قضاوت کنید که برای انتخابات پیش رو معادل چند درخت تنومند باید برای تبلیغات نامزدهای انتخابات قطع شود».
بی شک پوسترها و کاغذهایی که در جاهایی غیر از محل های تعیین شده از سوی فرمانداری نصب می شود ، چهره شهر را زشت باعث افزایش آلودگی بصری می‌شوند و کندن آنها نیز چهره شهر را زشت و مواد شیمیایی که برای الصاق آنان استفاده می شود برای محیط زیست مناسب نیست .
 به نظر نگارنده، در شرایط کنونی تلفن همراه و فضای مجازی می‌تواند ابزار موثری برای تبلیغ و ابزار جایگزین بسیارمناسب برای کاغذ و پوستر باشد.
اینک که قدم در راه عمران و آبادی شهرم برداشته ای از همین روز اول شهر را زیبا تر کن .
خالد محمدی – فرهنگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار