محقق و استاد حوزه علمیه گفت: مبلغان دینی باید با تسلط بر دانش روز، تهدید دشمنان علیه اسلام ناب را به فرصت تبدیل کنند.
کد خبر: ۴۳۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 28 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،حجت‌الاسلام حجت الله سروری ، اظهار داشت: امر تبلیغ در دین مبین اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردار و قرآن کریم تبلیغ را از اساسی ترین وظیفه انبیا می‌داند.

وی با استناد به قرآن کریم، پیامبران الهی را نخستین مبلغان دانست که با فعل و قول خود دستورالعمل زندگی را متناسب با زمان وظرفیت های بشری، با هنر رایج زمانه در اختیار بشریت قرار دادند.

حجت الاسلام سروری در ادامه بیان کرد: در قرآن کریم آیه شریفه «وَمَاأَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ؛ هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر اینکه پیام‌ها را به زبان قوم خود بیان کرد» به جایگاه والای تبلیغ اشاره دارد.

نویسنده کتاب "هنر سخنوری در اعجاز بیان" به ویژگی‌های مبلغان اشاره و اظهار کرد: امروز مبلغان و سخنرانان ما باید به دو زبان آشنا باشند، یک زبان زمان و دوم زبان جوان، زبان زمان یعنی اینکه ما نمی توانیم به سبک و روش ۵۰ سال پیش دیگه فعالیت کنیم البته ما منبرهای سنتی را نفی نمی کنیم، خوب هستند ولی کافی نیست.

وی با تأکید بر اینکه مبلغان دینی باید از امکانات و تکنولوژی روز دنیا بهترین بهره را ببرند، افزود: باید با تسلط بر دانش روز، تهدید دشمنان علیه اسلام ناب را  به فرصت تبدیل کنیم.نقش آفرینی و جهت دهی فرهنگی در جامعه رسالت مبلغان است

حجت الاسلام سروری همچنان بیان کرد: امروز ما یک کشور جوان هستیم اگر زبان جوان را ندانیم نمیتوانیم معارف را برسانیم، مثلا حضرت موسی (ع) در زمان خودش با چهار نوع طاغوت مبارزه کرد، طاغوت سامری سحر، طاغوت قارون، طاغوت هامان، طاغوت فرعون، که هر کدام روش خودش را می‌طلبید.

وی تأکید کرد: امروز متوالیان در امر تبلیغ با هجمه گسترده دشمنان علیه اسلام،  فعالیت مبلغان خود را در پنج حوزه تقویت و متمرکز کنند که این حوزه‌ها شامل تبلیغ گفتاری به معنای پرورش و تربیت سخنرانان قوی و کارآمد، تبلیغ نوشتاری به معنای پرورش نویسنده، تبلیغ رفتاری یا عملی، تبلیغ مجازی و تبلیغ رسانه ای می‌باشد.

حجت الاسلام سروری تربیت کارگردان‌ها و فیلم سازان برای تهیه فیلم‌های دارای محتوای دینی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: حوزه باید کارگردانان ارزشی مانند فرج الله سلحشور تربیت کند.

این محقق دینی، نقش آفرینی و جهت دهی فرهنگی در جامعه را رسالت مبلغان دانست و افزود: این مهم، امری بسیار مهم، سنگین  و حساس است و باید متوجه باشیم که هر مکتب و مذهبی برای شناساندن و پاسداری از اصول و مبانی خود، نیاز به تبلیغ دارد.

حجت الاسلام سروری افزود: هر مکتب و مذهبی برای حفظ پیروان خود و تقویت بنیه معنوی و آگاهی آنان و جذب دیگران، پاسخگویی به شبهات و اشکالات، جلوگیری از انحرافات و بدعت ها و حضور در صحنه‌های جهانی و بین المللی، نیاز مبرم به اهرم تبلیغ دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار