عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است ترامپ نمی‌تواند ایران را به شرایط پیش از لغو تحریم‌ها باز گرداند.
کد خبر: ۴۳۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 28 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کردپرس ،حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران در کمیته روابط خارجی سنا گفت: هرگونه تحریم خلاف نص صریح برجام است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: تصویب تحریم های جدید علیه ایران واکنش لابی های چندگانه آمریکا و شرایط تازه ای است که ترامپ برای همسویی با لابی های جنگ افروزی آمریکا ایجاد کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح جدید آمریکا،صنایع موشکی ایران را مورد  تحریم قرار می دهد، عنوان کرد: سازوکار جمهوری اسلامی در برخورد با این اقدام روشن است چنانچه باید تا تشکیل شورای برجام صبر کنیم و در این مدت باید صبر و مدارا پیشه کرده و از حرکت تند پرهیز کنیم.

فلاحت پیشه ادامه داد: آمریکایی ها قصد دارند فضای چالش برای ایران با عرصه بین الملل ایجاد کنند در حالی که تنها چالش ایران با آمریکاست که ربطی به برجام ندارد بلکه برای مسائل موشکی و اوضاع منطقه است.

وی افزود: جمهوری اسلامی با تحریم های جدید زمین نمی خورد و می تواند تعاملات خود با بازار موشکی دنیا و دیگر مناسبات با سایر کشورها  را ادامه دهد و مانع گسترش بحرانی شود که آمریکا می خواهد به آن شکل دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پیام انتخابات در ایران روشن بود و ملت ایران با پذیرش نتیجه نشان دادند که اکنون قصددارند توان چانه زنی دولت در عرصه بین الملل را افزایش دهند لذا علیرغم اینکه روند برداشتن تحریم ها در زمان ترامپ کند شده اما اکنون به زمانی رسیده ایم که بازگشت به دوران پیش از برداشتن تحریم ها، غیر ممکن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار