سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی از برگزاری 9 کلاس آموزشی مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 28 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک دکتر یاسر علیزاده سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی با اعلام این خبر اظهار داشت: در کلاس های برگزار شده در مجموع 133 نفر شرکت کردند و با راهکارهای مقابله با این بیماری آشنا شدند.

وی افزود: کارکنان جهاد کشاورزی، پرسنل کشتارگاه و ذابحین، رابطین بهداشت ادارات، اماکن تحت پوشش اصناف همچون متصدیان رستوران ها و کبابی ها،  کارکنان محیط زیست و روستاییان از جمله گروه هایی هستند که کلاس های مذکور برای آنها برگزار گردیده است.

دکتر علیزاده بیان داشت: ویروس عامل بیماری مشترک تب خونریزی دهنده کریمه -کنگو توسط انگلهای خارجی و یا تماس انسان با لاشه و ترشحات دام آلوده، بیماری را منتقل می کند و با توجه به شروع فصل گرما و تکثیر و تزاید کنه ها احتمال شیوع بیماری نیز افزایش می یابد. 

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو در حیوانات اهلی هیچ گونه علائم مشخصی ندارد و خطر انتقال بیماری در انسان در طی ذبح حیوان آلوده و یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده به دنبال تماس با لاشه یا پوست دام وجود دارد.

 تصریح کرد: شهروندان حتما گوشت و فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خريد کشتار غیرمجاز جدا خوددارى نمايند. 

وی شماره تماس چهاررقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 را پل ارتباطی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با مردم اعلام کرد که شهروندان می توانند از این طریق گزارشات،  انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار