طرحی برخی اپلیکیشن‌ها به بهانه افزایش فالوور به عنوان شیوه جدید مجرمان سایبری در فضای مجازی است که کاربران باید فریب این ترفندهای افراد سودجو را نخورند.
کد خبر: ۴۳۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 28 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس ، برخی از اپلیکیشن‌ها برای افزایش فالوور کاربران طراحی شده که که پلیس فتای ناجا در مورد عدم امنیت آن و نیز به عنوان شیوه‌ای برای ربودن اطلاعات افراد، به کاربران هشدار داده است.

براساس این گزارش،اپلیکیشن‌های مذکور که به ظاهر برای افزایش فالوور دربین کاربران دست به دست می‌شود در واقع به شیوه‌ای جدید برای سرقت اطلاعات آن‌ها تبدیل شده است.

روش کار اپلیکیشن‌ها به این نحو است که پس از نصب باید شماره تلفن و یا ایمیل خود را به همراه رمز عبور صفحات و پیج‌های خود ثبت کنند که در واقع درگاهی برای عضویت در دیگر کانال‌ها و افزایش تعداد فالوورهای افراد است که با این ترفند اطلاعات کاربران به سرقت می‌رود.

طبق مشاهدات و تحقیقات صورت گرفته، برخی از این نرم‌افزار‌ها بعد از دریافت نام کاربری و رمز عبور، کاربر را به صفحه‌ای جعلی لینک می‌کنند که به این روش فیشینگ گفته می‌شود.افراد سودجو در این شیوه با طراحی صفحاتی جعلی به دنبال سرقت اطلاعات کاربران بوده که در صورت دسترسی آنان به نام کاربری و رمز عبور کاربر، امکان دسترسی به همه اطلاعاتی که کاربر در صفحات شخصی خویش منتشر می‌کنند، وجود دارد.

پلیس فتای ناجا ضمن هشدار به کاربران فضای مجازی توصیه بر احتیاط نسبت به استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های دارد که به تازگی به بهانه افزایش فاوورهاٰ، قصد سودجویی از افراد را دارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار