محسن رستمی در گفتگو با تابناک:
معاون امور صنایع سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت در حال حاضر یک هزارو ۲۶ پروانه ی بهره برداری از واحدهای صنعتی در استان داریم که با سرمایه گذاری سه میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان زمینه ی اشتغال سی هزار نفر به صورت مستقیم در کارخانه ها ایجاد شده است.
کد خبر: ۴۳۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 28 May 2017
محسن رستمی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: در سال ۹۶ وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس مصوبه ی ستاد مقاومتی کشور  در جهت تامین منابع مالی واحدهای صنعتی با بیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، در سراسر کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه درنظر گرفته است.

وی خاطر نشان کرد:آنچه که در برنامه ی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه به واحدهای صنعتی در سراسر کشور پیش بینی شده، که به واحدهای کوچک صنعتی با ظرفیت پنجاه نفر ایجاد شغل تا یک میلیاردتومان، واحدهای متوسط بااشتغال  ۵۰تا ۱۰۰ نفر سه میلیارد تومان سرمایه در گردش پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه همچنین برای تکمیل طرح های صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا سقف دو‌میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده است، افزود: اجرای بسته ی حمایتی آن به زودی شروع و منابع دراختیار واحدهای صنعتی قرار می گیرد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه به طور نرمال در هر واحد صنعتی زمینه ی اشتغال ۴ تا ۲ نفر ایجاد می شود، تصریح کرد: این افراد در بخش های توزیع، تامین مواد اولیه‌ و حمل و نقل  مشغول به کار می شوند.

 وی گفت: عمده واحدهای صنعتی فعال استان شامل، واحدهای صنایع سلولزی، صنایع غیرفلزی، صنایع برق و قطعات خودرو است، همچنین سه واحدپتروشیمی داریم که اکنون یک میلیون تن ظرفیت تولید دارند، و عمده صادرات استان محصولات پتروشیمی است.

 رستمی خاطرنشان کرد:  محصولات پتروشیمی صادارتی کرمانشاه شامل پلی اتیلن سنگین( متعلق به پلیمر کرمانشاه)، کود اوره، همچنین مواد اولیه شوینده ( شرکت پتروشیمی بیستون) به خارج از کشور صادر شده که عمده صادرات آن به کشور عراق بوده، همچنین کشورهای اروپایی، آسیایی نیز هدف صادرات هستند.

این مسئول درادامه تصریح کرد: ازواحدهای مهم صنعتی استان نیز محصولات فولادی از جمله * تیر آهن* به کشورهای عراق و افغانستان صادر می شود، که یکی از اقدامات سازمان در سال ۹۵ حفظ اشتغال موجود و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی بود که سال گذشته حدود ۷۰ واحد صنعتی موفق به اخذ تسهیلات از سازمان صنعت، معدن و تجارت شدند.

وی گفت: سال گذشته در مجموع ۶۷ واحد صنعتی غیر فعال، فعال شده و درسالجاری نیزوزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت تامین منابع مالی واحدهای صنعتی سراسر کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان در  نظر گرفته است. 
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار