امید رضایی در گفتگو با تابناک:
متخصص دندانپزشکی گفت: عمل مسواک کردن بطور کامل سه دقیقه طول می کشد،که برای تکمیل کار مسواک کردن استفاده از خلال و نخ دندان ها توصیه می شود، که انجام خلال دندان قبل از مسواک کردن در پاکیزه کردن فضای دندان ها موثر است.
کد خبر: ۴۳۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 29 May 2017
 امید رضایی امروز درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: بهتراست افراد بادقت و در جهت طول دندان وشیارهای آن بطورکامل مسواک کرد، و با یک چرخش ۴۵ درجه ذرات غذا را از لابلای دندان ها خارج کرد.

 او گفت:اقدام اساسی برای حفظ سلامت دندان ها، مسواک کردن به روش صحیح و در زمان لازم است که مسواک باید موی کوتاه و از حیث زبری یا نرمی برای مصرف کننده، مناسب باشد.

متخصص دندانپزشکی خاطرنشان کرد: خوردن شیر و لبنیات در سلامت دندان ها مفید است و افراد برای داشتن دندان های سالم هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشکی مراجعه کنند، و تا آنجا که امکان دارد از خوردن قند و شکر پرهیز شود.
 
رضایی با بیان اینکه  مسواک کردن سه بار درشبانه روز و بعد از صرف وعده های غذایی ضروری است، افزود: مناسب ترین زمان برای مسواک کردن بیست دقیقه بعد از صرف غذا است.

این دندانپزشک اظهارداشت: پلاک ها، مواد قندی، فعال شدن باکتری های اسید ساز در دهان از عوامل پوسیدگی دندان است، در صورتیکه دندان ها به طور کامل پاکیزه نشوند بر اثر تجمع باکتری ها در روی دندان ها پلاک که ماده ی رسوبی و لزج است، ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه  دندان های اصلی  کودکان و خردسالان به دلیل استفاده از شیرینی ها و بی نظمی های تغذیه ای بیشتر در معرض پوسیدگی، قرار می گیرد، افزود: علاوه بر موارد گفته شده در ایجاد پوسیدگی دندان ها سن، زمینه ی ارثی، اضطراب، کمبود ویتامین دی، کلسیم و فلوئور در غذاهای مصرفی، موثر است.
 
رضایی تصریح کرد: عمده ترین مشکل در ایجاد بوی بد دهان، عدم رعایت بهداشت دندان ها است،‌ که ابتدایی ترین توصیه برای رفع آن مسواک کردن بطورکامل و پاکیزه نگهداشتن دندان ها است، البته بیماری های عفونی، قارچی ( کاندیدیاز) ، دیابت ،بیماری های کبد و نارسایی کلیه و .... نیز از عوامل ایجاد کننده ی بوی بد دهان هستند که فرد در این حالت باید برای درمان به پزشک مراجعه کند.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار