یک حقوقدان و قاضی دادگستری، سنگر مقدس نماز جمعه را تریبونی دانست که باید از آن ندای وحدت سر داده شود و همدلی و همبستگی بین آحاد مختلف جامعه را تقویت کند.
کد خبر: ۴۳۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 29 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،یوسف جلیلیان  اظهار کرد: از دیرباز همگان سنگر نماز جمعه را مظهر همدلی، همبستگی و محلی برای یگانگی و افزایش وحدت می شناسند.
وی با بیان اینکه نماز جمعه از قداست خاصی برخوردار است، گفت: شخصی که در مقام امامت جمعه از تریبون نماز جمعه با مردم سخن می گوید باید فارغ از هرگونه جناح بندی حزبی و گرایش سیاسی مردم را ارشاد و راهنمایی کند.

جلیلیان اظهار کرد: در نمار جمعه که هزاران نفر حضور دارند به طور قطع سلایق و عقاید گوناگی نیز وجود خواهد داشت و امام جمعه باید با لحاظ کردن تمامی این سلایق با مردم سخن بگوید.

قاضی دادگاه شهرستان اسلام آبادغرب یادآوری کرد: اینکه در تریبون مقدس و در عین حال حساسی مانند نماز جمعه آن هم پس از برگزاری انتخاباتی که بیش از 40 میلیون نفر در آن 
شرکت کرده اند، تقسیم آراء مردم به حلال و حرام نمی تواند کار شایسته ای باشد.

وی تصریح کرد: این کار به جز افزایش حساسیت ها و زیرسوال بردن سلامت انتخابات نتیجه و حاصلی دیگر در پی نخواهد داشت و پیروزی بزرگی که نظام و انقلاب به واسطه حضور پررنگ مردم در این مشارکت همگانی کسب کرد کمرنگ می شود.

جلیلیان در پایان و با دعوت جریان ها و گروه های سیاسی به خویشتن داری، گفت: بهتر است نتیجه انتخابات را پذیرفته و شرایطی فراهم کنیم تا رئیس جمهور منتخب دوازدهم با پشتوانه حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات کارش را آغاز و برای توسعه هرچه بیشتر کشور برنامه ریزی کند.

در انتخابات 29 اردیبهشت، حسن روحانی با کسب 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای (57 درصد آرا)، به عنوان دوازدهمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار