کرمانشاه- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه بر نظارت خود مردم بر بازار تاکید کرد و از برخورد جدی با متخفان به‌یژه در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 29 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،داریوش جودکی  در پاسخ به سوالی مبنی بر نظارت بر بازار استان در ایام ماه مبارک رمضان و جلوگیری از تخلفات صنفی در بازار، ضمن تشریح وظایف و صلاحیت های سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این اداره کل اجرای طرح ضیافت را با هدف پیشگیری و حمایت از حقوق مصرف کنندگان طرح نظارتی گشت های مشترک تعزیرات 

حکومتی را با همکاری دستگاه های نظارتی به منظور کنترل و نظارت بر واحد های صنفی، مکان های خرید و فروشگاه های بزرگ عرضه کننده کالا های ضروری و مایحتاج اساسی مورد نیاز مردم را در حیطه صلاحیت های سازمانی و چارچوب ضوابط و مقررات در زمینه رسیدگی به تخلفات احتمالی و اعمال قانون در دستور کار خود قرار داده است و طرح ضیافت را در این ماه اجرا می کند.

 وی افزود: در این راستا از قبل نیز بستر سازی و اقدامات اجرایی آن را با اطلاع رسانی لازم و تشکیل کارگروه گشت مشترک با آمادگی رئیس شعبه گشت ها به همراه بازرسان دستگاه های نظارتی، تامین خودروی گشت با آرم گشت سیار و متحداشکل و نصب تابلو گشت سیار بر روی خودرو ها و ... بعمل آورده است و ازابتدای اردیبهشت ماه تا پایان ماه مبارک با آمادگی قبلی و برنامه ریزی های انجام شده این طرح در حال اجرا است.

مدیرکل تعزیرات حکومتیی استان کرمانشاه در جواب در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه نظارت و روند آن در ایام ماه مبارک گفت:  نظارت بر کالا های مورد نیاز از قبیل محصولات پروتئینی مرغ و گوشت، برنج، حبوبات، چای، روغن، قند و شکر، خرما و زولبیا و بامیه و ... در اولویت کاری گشت های مشترک بصورت شبانه روزی و در طول سال است.

 وی افزود: هدف ما خدمت رسانی به مردم و آرامش کسب و کار در بازار است و کارگروه گشت مشترک تعزیرات حکومتی همراه با رئیس شعبه این اداره کل و بازرسان اتاق اصناف، مرکز بهداشت و سایر مراجع نظارتی در دو نوبت‌کاری به‌صورت محسوس و غیرمحسوس بر بازار نظارت و کنترل دارند.

جودکی تصریح کرد: در این طرح نظارت و کنترل بر واحد های صنفی در بازار و مراکز بزرگ خرید صورت می گیرد و در صورت مشاهده تخلف پرونده تشکیل و در همان محل رسیدگی و صدور رای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ضیافت شروع شده و تا پایان ماه رمضان ماه ادامه دارد تاکید کرد: با متخلفان و گران فروشان برابر قانون رفتار خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در خصوص مشکلات افزایش قیمت مرغ، کم بودن نظارت ها و ... گفت: وظیفه تعزیرات حکومتی رسیدگی صدور حکم و اجرای حکم است و 

وظیفه بازرسی کنترل و نظارت بازار به عهده دستگاه های نظارتی مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف است،  اما در قالب گشت های مشترک با همکاری دستگاه های نظارتی در سطح شهر نیز اقدامات لازم را انجام می دهد و به تخلفات رسیدگی خواهد شد.

 وی افزود: در خصوص افزایش قیمت گوشت مرغ گفت قیمت ها از سوی مراجع قیمت گذاری اعلام می شود و تعزیرات حکومتی با متخلفان از این قیمت ها برخورد خواهد کرد.

جودکی از عموم مردم خواستند با شعب تعزیرات حکومتی همکاری و نقش پر رنگ تری را ایفا کرده و از حقوق به حقه خودشان دفاع کنند و اجحاف و تخلفات را نادیده نگرفته و تخلفات را به ما گزارش و از طریق دستگاه های نظارتی، یا بصورت حضوری و یا به سامانه ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ موارد تخلف را اعلام کنند.

قاچاقیان در کرمانشاه بیش از ۲۰ میلیارد ریال جریمه شدند

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، در ادامه به نقش تعزیرات حکومتی در تحقق اقتصاد مقاومتی با برنامه‌ریزی در راستای عملیاتی کردن آن با محوریت اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت موجود و رسیدن به اهداف سازمانی را مثمر ثمر دانست.

 وی ضمن تاکید بر آمادگی شعب در مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز و برخورد قاطع با قاچاقچیان در این راستا گفت: این اداره کل در ماه گذشته تعداد ۱۶۰ فقره پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز و تعهدات گمرکی را رسیدگی کرده و برای تخلفات موصوف علاوه بر ضبط کلیه کالاهای مکشوفه مبلغ ۲۰ میلیارد و ۲۴۶ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۲۱۴ ریال محکومیت صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار