مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه اظهار کرد: صاحبان مشاغل(اشخاص حقیقی) حداکثر تا پایان خرداد برای ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی خود فرصت دارند.
کد خبر: ۴۳۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 29 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،هادی ملکشاهی، با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی حداکثر تا پایان خرداد است، گفت: براساس قانون اصلاحیه مالیات‌های مستقیم و در راستای برخورداری از معافیت‌های قانونی، مودیان مالیاتی باید تا پایان خرداد اقدام به ارسال اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال ۹۵ کنند.

وی افزود: این اظهارنامه‌ها بصورت الکترونیکی اخذ شده و صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) تا پایان خردادماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به سایت www.tax.gov.ir نسبت به ارسال اظهارنامه خود اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با بیان اینکه چندین سال است که تحویل اظهارنامه‌های مالیاتی الکترونیکی شده، گفت: به هیچ عنوان اظهارنامه دستی از مودیان گرفته نمی‌شود و از افراد می خواهیم به ادارات امور مالیاتی در مراجعه نکرده و تنها به سایت اعلام شده مراجعه کنند.

ملکشاهی بابیان اینکه کد اقتصادی از نیازهای اصلی جهت ارسال اظهارنامه است، گفت: مودیان باید برای دریافت این کد ثبت نام کنند. همچنین آن دسته از مودیانی که قبلا ثبت نام نموده‌اند اگر اطلاعات تکمیلی آنها به وضعیت ۴۵ نرسیده باشد، جهت تکمیل مراحل کد اقتصادی خود باید اقدام کنند، زیرا شرط ارسال اظهارنامه وضعیت مطلوب کد 45 اقتصادی می‌باشد.

 وی با بیان اینکه رقم معافیت پایه مالیاتی سال 1395، 15 میلیون و 600 هزار تومان در نظر گرفته شده، گفت: افرادی که در تاریخ مذکور نسبت به ارسال اظهارنامه خود اقدام کنند از این معافیت بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در صورت عدم ارسال به موقع اظهارنامه‌های مالیاتی افراد علاوه بر محرومیت از معافیت پایه مالیاتی، جریمه نیز خواهند شد.

ملکشاهی مالیات را یک درآمد پاک برای کشور دانست و یادآور شد: به میزان مالیات‌های دریافتی هر استان در همان استان صرف پروژه‌های استانی شده و بخشی از آن نیز به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داده شده و یا صرف بهداشت و امور دیگر استان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار