نماینده مرغداران شهرستان روانسر گفت: تنها در طی چند روز گذشته قیمت نهاده های خوراک مرغداری ها 40 تا 50 درصد افزایش قیمت داشته است.
کد خبر: ۴۳۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 29 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کرد پرس،شهاب مارابی ، با بیان اینکه طی چند سال گذشته صنعت مرغ کشور دچار مشکلات بسیاری شده و هیچ راهکاری برای آن تا کنون ارائه نگردیده است، اظهارداشت: گوشت مرغ به عنوان یکی از مواد غذایی استژاتژیک در سبد غذایی خانوارهای ایرانی محسوب می شود.

وی صنعت مرغذاری را دومین صنعت اقتصادی کشور معرفی کرد و افزود: به دلیل وجود باند های مافیایی و رانت هایی که وجود دارد این صنعت طی سالیان گذشته نتوانسته است سر و سامان مناسبی بگیرد.

نماینده مرغداران شهرستان روانسر ادامه داد: متاسفانه اصلی ترین مشکلات این حوزه به وزارتخانه جهاد کشاورزی و امور دام کشور باز میگردد. اگر افراد متخصص، متبحر و کارشناس ویژه این کار بودند امروز این صنعت دچار تلاطم نمی شد.

وی به افزایش لحظه ای و ساعتی قیمت نهاده های خوراک مرغداری های در روزهای گذشته اشاره کرد و تصریح داشت: تنها در طی چند روز گذشته قیمت این نهاده ها 40 تا 50 درصد افزایش قیمت داشته است.

مارابی تاکید کرد: متاسفانه نهاد خاصی هم نمی تواند بگوید مشکل از کجاست؟ همه مشکل را به گردن هم می اندازند.

وی صنعت مرغ را از مقروض ترین صنایع غذایی در کشور توصیف کرد و گفت: متولیان این صنعت که سازمان جهاد کشاورزی و امور دام کشور هستند هیچ عکس العملی در مقابل این بحران از خود نشان نداده اند.

نماینده مرغداران شهرستان روانسر با اشاره به مشکلات عدیده مرغداران استان، اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از همکاران شغل خود را به این دلیل رها کرده اند و عده ای دیگر از واحد ها هم نفس های آخر خود را می کشند.

وی با بیان اینکه پیگیری هایی در سطح ملی و استانی داشتیم اما به نتیجه ای نرسید، متذکر شد: نباید صنعت مرغداری را بازیچه مسائل سیاسی کرد.

مارابی در پایان با اشاره به اینکه مشکل افزایش قیمت نهاده های خوراک دام طی روزهای آینده به  افزایش قیمت گوشت مرغ منجر می شود و یادآورشد: ما انتظار داریم مسئولان ذی ربط سقف قیمت را با سود اندک برای ما مشخص کنند تا ما نیز بتوانیم به راه خود ادامه دهیم و بخشی از نیاز سفره مردم را تامین کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار