ماهان ابراهیمی در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد بهداشت محیط گفت: برخی از جوندگان و حشرات عامل بیماری هستند، که گاهی عامل بیماری در بدن آنها زندگی و رشد و تکامل می یابند و سوسک نیز در انتقال برخی از بیماری ها نقش دارد، و به دلیل فعالیت در شب بهتراست سمپاشی آنها در شب صورت گیرد.
کد خبر: ۴۳۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 30 May 2017
ماهان ابراهیمی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: برخی از حشرات مانند سوسک و مگس با رفت و‌آمد در محیط های غیر بهداشتی( سرویس های بهداشتی)، مجاری فاضلاب و با تغذیه درزباله  ها در جابجایی میکروب و عوامل بیماری زا نقش موثری دارند.

وی گفت:  عوامل ایجاد بیماری سالک( لیشمانیا) در بدن افراد مبتلا به آن، موش های صحرای و سگ ها وجود دارد، که پشه خاکی با گزیدن آنها، انگل عامل بیماری سالک را دریافت و با تغییر در بدن پشه در صورت اینکه پشه حامل انسان سالم را بگزد، عامل بیماری به فرد منتقل می شود.

کارشناس ارشد بهداشت محیط با اشاره به اینکه زخم سالک نزدیک یکسال در بدن فرد باقی می ماند، افزود: جای زخم نیز برای همیشه روی بدن فرد مبتلا به آن باقی می ماند.

ابراهیمی اظهارداشت: مگس نیز عامل انتقال میکروب بیماری های اسهال خونی، ورم ملتحمه چشم و.... است که از تماس مگس با مواد آلوده و زباله ها عوامل میکروبی را منتقل و پس از تماس با مواد غذایی، ظروف، اعضای بدن انسان و... میکروب را به آنها انتقال می دهد.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار