رییس اداره امور عشایر شهرستان دشتستان گفت: مشکلات عشایر کوچ رو استان بوشهر را مناطق ییلاقی درحاشیه گردهمایی مسوولان امور عشایر استانهای بوشهر، فارس و اصفهان بررسی شد.
کد خبر: ۴۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ 06 June 2015
تابناک بوشهر: اسفندیار محمدی شنبه افزود: این گردهمایی در اصفهان وبه منظور بازدید میدانی از محل استقرار عشایر کوچرو استان بوشهر که 70درصد آن را عشایر دشتستان تشکیل می دهد، برگزار شد.

وی یادآور شد: جمعیت عشایر کوچرو استان بوشهر که در مناطق ییلاقی آباده فارس و سمیرم اصفهان به مدت چهار ماه از ابتدای اردیبهشت ماه بسر می برند سه هزار و 200خانوار است.

محمدی بیان داشت: در این گردهمایی مدیرکل امور عشایر استان بوشهر و روسای ادارات امور عشایر دشتستان و دشتی و مدیرکل امورعشایر استان اصفهان، مدیر امور عشایر شهرستان آباده و نمایندگانی از طوایف و تیره های عشایری حضورداشتند.

رییس اداره امور عشایر دشتستان گفت: عشایر کوچرو استان بوشهر در فصل ییلاق در مناطق جنوب استان اصفهان و شمال فارس به دامداری، زراعت و باغداری مشغولند.

محمدی اضافه کرد: عمده فعالیت آنها با یک میلیون راس دام سبک در این مناطق تولید انواع فراورده های دامی و لبنی است و در کنار آن به کشت گندم و علوفه، تولید سیب درختی و همچنین انواع صنایع دستی جاجیم و گلیم می پردازند.

وی تصریح کرد: در این نشست مدیرکل امور عشایر استان بوشهر از مسئولین استانهای فارس و بوشهر خواستار مرمت راههای عشایری، آبرسانی، برقرسانی و تهیه علوفه برای عشایر ییلاق نشین منطقه شد.

محمدی اظهار داشت: همچنین در این جلسه مسائلی از جمله بیمه تامین اجتماعی عشایر، برقرسانی به کانون های خودجوش عشایری و ترویج انرژی های خورشیدی بررسی و پیگری آن در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه از توزیع 450تن علوفه جو و 250تن آرد توسط اتحادیه عشایری استان بوشهر بین عشایر خبر داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار