فرماندار کرمانشاه گفت: از مجموع 9800نفراز عوامل اجرایی انتخابات در شهر کرمانشاه 52 درصد فرهنگیان بودند که756 نفر ناظر و سرناظر نیز در پای صندوق های اخذ رای با فرمانداری همکاری کردند.
کد خبر: ۴۵۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 05 July 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه امروز فضل ا لله رنجبر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور پر شور مردم  انتخابات 29 اردیبهشت ماه برگ برنده مردم بود، گفت: مشارکت 65 درصدی مردم در انتخابات نشان داد که  با وجود گرفتاریها و مشکلات پشتیبان نظام هستند و به لحاظ تعدد تعداد کاندیداهای شورای شهرو خستگی عوامل اجرایی، شمارش آرا سخت و بنابرای احتمال خطا در شمارش آرا دور از انتظار نبود.

وی با بیان اینکه برگزاری همزمان دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها سختی های خود را دارد افزود: بنده فروردین ماه امسال پیشنهاد خود را جهت اعزام بین سه تا چهار نفر نیروی تازه نفس در ساعات شمارش آرا به محل های اخذ رای ارائه کردم، اما هیچ پاسخی دریافت نکردم و  این تقاضا را حتی درجمع فرمانداران استانهای غربی نیز متذکر و خواستار شدم.

 فرماندار کرمانشاه  عنوان کرد: فرمانداری کرمانشاه برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی را در شهر کرمانشاه  به وزارت کشور پیشنهاد کرد که بدلیل تازگی این سیستم مورد موافقت وزارت کشور قرار نگرفت ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه از اول آبان ماه و زودتر از همه شهرستانها کار خود را آغاز کرد.

 رنجبر در ادمه به رقابت 270 نفرداوطلب  در پنجمین دوره انتخابات شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: تعداد فراون  کاندیداها و خستگی عوامل برگزار کننده انتخابات کار شمارش آرا را سخت کرده بود، و 31 شعبه اخذ رای را جهت برگزاری مطلوب انتخابات به شعب اخذ رای شهر کرمانشاه اضافه کردم تا با پایین آمدن حجم رای صندوق‌ها، کار شمارش آرا آسان تر شود
وی گفت: در زمان برگزاری انتخابات 886 نفر نماینده فرماندار پای صندوق‌های اخذ رای حضور داشتند، که افزایش تعداد نمایندگان فرماندار از یک نفر به دو نفر( یکی برای انتخابات ریاست جمهوری و دیگری برای انتخابات شوراها) نیز در این راستا انجام گرفت.
این مسئول با بیان اینکه در مرحله اول بازشماری آرا هیچ اختلاف معنی داری بین آرا وجود نداشت، افزود:  می توانستیم همچون بعضی از شهرها با استناد به همان تعداد صندوق اخذ رای بازشماری شده سلامت انتخابات را تایید کنیم، اما به دلیل اعتراضات کاندیداها تمامی صندوق ها مورد بازشماری قرار گرفت.


وی با اشاره به اختلاف شدید آرای 50 نفر اول با دیگر کاندیداها این تصمیم  برای تسریع در روند بازشماری آرا گرفته شد، گفت: و برخی از کاندیداها ی انتقاد داشتند کخ چرا در مرحله دوم باشماری آرای همه کاندیداها مورد بازشماری قرار نگرفته است 

فرماندارتصریح کرد:در شعب اخذ رای شهر کرمانشاه هیچ برگ رای مفقود شده‌ای نداشتیم و این نشان از سلامت انتخابات دارد وجود اعتراضاتی مبنی بر خرید و فروش چنین اعتراضاتی باید مستند باشد و نیاز به اثبات دارند.

رنجبر در پایان  عنوان کرد: برای افزایش ضریب اطمینان آرای اخذ شده یکبار صورتجلسه‌ها در فرمانداری چک شدند که مشابه این اقدام در هیچ یک از شهرهای کشور رخ نداده است و برای ارایه نتایج واقعی انتخابات تمام تلاش خویش را بکار گرفتیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار