مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید در قالب طرح «هر مسجد یک کانون» تمامی مساجد دارای کانون فرهنگی هنری شوند.
کد خبر: ۴۵۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 06 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در آئین افتتاحیه طرح آسمانی ها، گفت: راه اندازی بیش از 22 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کل کشور یکی از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه و اهمیت به کانون های مساجد، افزود: کانون های مساجد به عنوان ظرفیت ها و پایگاه های قوی کشور مشغول به فعالیت هستند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، بیش از یک هزار و 200 مسجد دراستان وجود دارد که از این تعداد 537 باب دارای کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.

وی با اشاره به تلاش مخلصانه و بی توقع مدیران کانون ها، هیئت امنا و ائمه جماعات برای انجام تکلیف آرمانی و انقلاب خود در مساجد، اظهار کرد: وجود 537 کانون یک ظرفیت غنی در استان کرمانشاه و به معنای این است که نیمی از مساجد ما دارای کانون شده اند.

حجت الاسلام جعفری، با بیان اینکه 50 درصد مساجد استان کرمانشاه فاقد کانون هستند، ابراز کرد: با عنایات مجلس شورای اسلامی و دولت امکانی فراهم شود که تا پایان برنامه ششم توسعه تمام مساجد دارای کانون شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: در برنامه ششم توسعه که امسال شروع می شود با عنایات مجلس و دولت امکانی را فراهم کنیم که در پایان برنامه مسجد بدون کانون در استان نباشد.

وی بیان کرد: این طرح به عنوان یک رویکرد اجرایی و عملیاتی در کشور پیش بینی شده تا تمام مساجد دارای کانون فرهنگی هنری شوند.

حجت الاسلام جعفری، خطاب به مدیران مسئول کانون های مساجد، گفت: در تابستان یک فضایی را ایجاد کنید جوانان و نوجوان احساس کنند اسلام یک پناهگاه مطمئن امن و ساده و روان است و این حقیقت را باید عملا به آن ها نشان بدهیم با حرف و سخنرانی نمی شود.

وی عنوان کرد: زمانی که جوانان و نوجوانان به کانون ها می آیند باید این مسئله را در این فضا لبخند و مهربانی و صمیمیت و عطوفت و اخلاق و منش لین و جذاب شما ببینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با مهم خواندن این رویکرد، اذعان کرد: باید درطول سال این رویکرد را داشته باشید چرا که فعالیت  کانون ها مخصوص تابستان نیست بلکه در این ایام فعالتر می شوند.

 وی تأکید کرد: این مبانی را در ارتباط با نسل جوان و نوجوان داشته باشیم که برای آنان به باور مبدل شود که اسلام دین مهربانی صمیمت و عطوفت است.

حجت الاسلام جعفری، با اشاره به عمومی بودن شمول اسلام، بیان کرد: در طول تاریخ یکی از افتخارات اسلام مبانی انسانی و اخلاقی آن است از ابتدا هم اسلام بدون قید و بند برای همه انسان ها و همه ادوار آمده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار