یک کارشناس تغذیه بستنی‌های صنعتی را بهتر از بستنی‌های سنتی دانست و اظهار کرد: در روند تولید بستنی‌های سنتی نظارتی که باید صورت نمی‌گیرد.
کد خبر: ۴۶۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 16 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،سهیل عباسی ، با بیان اینکه به لحاظ سلامت بستنی‌های صنعتی از سنتی بهتر است، گفت: بستنی سنتی از شیری تهیه می‌شود که مستقیما از دامداری می‌آید و هیچ نظارتی بر روی آن صورت نگرفته و این احتمال هست که این شیر عاملی برای انتقال بیماری‌هایی نظیر تب مالت باشد.

وی افزود: از طرفی، چربی شیرهای محلی کنترل نشده و چربی بالایی دارند و استفاده از آنها در بستنی‌های سنتی چربی این نوع بستنی ها را افزایش داده که مصرف آنها توصیه نمی‌شود.

عباسی تصریح کرد: بستنی‌های صنعتی به دلیل آنکه از شیرهای پاستورریزه و سالم و با چربی کنترل شده تولید می‌شود، سلامت بیشتری به همراه دارد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه افراد به هنگام خرید بستنی صنعتی باید به برچسب تغذیه آن توجه داشته باشند، گفت: افراد باید دقت کنند میزان چربی و شکر بستنی که خریداری می کنند، زیاد نباشد.

وی با بیان اینکه بستنی های تهیه شده از شیر بهتر هستند، گفت: مصرف بستنی‌های میوه ای و یخی به دلیل وجود رنگ‌های خوراکی چندان توصیه نمی شود.

عباسی تصریح کرد: رنگ‌های خوراکی در این نوع بستنی‌ها می‌تواند عوارض بیش فعالی در کودکان را تشدید کند. از طرفی این رنگ‌ها می‌توانند در برخی افراد مستعد ایجاد حساسیت‌های غذایی و فصلی کنند.

عباسی در ادامه با بیان اینکه بستنی یک ماده غذایی پرکالری است، گفت: برای بچه هایی که کم تحرک بوده و در معرض اضافه وزن هستند، مصرف زیاد بستنی توصیه نمی‌شود.

وی افزود: برای این دسته کودکان مصرف سه بستنی در طول هفته کفایت کرده و برای بزرگسالان نیز مصرف همین مقدار بستنی در طول هفته توصیه می‌شود.

عباسی تصریح کرد: در مابقی کودکان چنانچه کودک اصرار زیادی به خرید بستنی دارد، می‌توان روزانه یک عدد بستنی برای او خریداری کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار