رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه، به تشریح اقدامات این نهاد در راستای اشتغالزایی مددجویان پرداخت و از اعطای تسهیلات به ۱۷۰ مددجوی طی سال گذشته و ۵۰ مددجو طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۶۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 16 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،زهره شریفی، در خصوص اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان کرمانشاه  و میزان اشتغال ایجاد شده برای آنان گفت: در طی سال ۹۵ در راستای ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان به ۲۶ زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد  تسهیلات مشاغل خرد اعطا شد.

وی از پرداخت تسهیلات مشاغل خرد به ۳۳ نفر از معتادین بهبود یافته شهرستان کرمانشاه نیز طی مدت ذکر شده خبر داد و افزود: همچنین به ۱۱۱ مددجو در حوزه توانبخشی این 
تسهیلات تعلق گرفت و اعطا شد.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه، مجموع مددجویان تحت پوشش این نهاد که از تسهیلات مذکور برخوردار شدند را ۱۷۰ نفر اعلام کرد که مجموعا مبلغی بالغ بر دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی هم‌چنین از پرداخت تهسیلات مشاغل خانگی به  ۱۰ نفر و به مبلغ ۵۰ میلیون تومان طی مدت ذکر شده خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات در این زمینه می‌توان به پرداخت  ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به جامعه هدف و در حوزه توانبخشی و اموراجتماعی اشاره کرد.

شریفی اشاره‌ای نیز به  پرداخت بیمه خویش فرما به تعداد ۲۶۵ نفر از مددجویان به مدت ۵ سال اشاره کرد و گفت: همچنین حق بیمه کارفرما به تعداد ۷۸ نفر پرداخت و پرداخت بیمه هدفمندی یارانه ها به تعداد ۳۵ نفر صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در خصوص بیمه سازمان به کارفرمایانی که  مددجویان تحت پوشش بهزیستی را به کار بگیرند علاوه بر پرداخت ۲۰ میلیون وام با سود ۴ درصد به مدت  ۵ سال بیمه آنها را بهزیستی پرداخت می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز در راستای ایجاد اشتغال و زمینه اشتغال تعداد ۵۰ نفر م به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده اند که حدود یک میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند.

وی از ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان طی تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا ۳۱ نفر از مددجویان تحت پوشش برای آموزش رشته درب و پنجره سازی به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان معرفی شدند.

شریفی با تاکید بر اینکه توجه به اشتغال و توانمندسازی شغلی مددجویان و معلولین در سازمان بهزیستی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است، گفت: کمک به راه اندازی طرح های خود اشتغالی و تجهیز و توسعه زمینه های کسب و کار موجود و آموزش فنی حرفه ای از جمله راهکارهای نیل به هدف عالی سازمان که همانا خودکفایی، استقلال و عدم وابستگی آنان به حمایت‌های مالی سازمان و دولت است که از طریق انجام یک سری فعالیت‌های پیگیری می‌شود.

وی، مصاحبه و مشاوره شغلی از طریق کارشناسان و مددکاران و تشکیل پرونده کارو اشتعال برای جامعه هدف، پرداخت تسهیلات خود اشتغالی از منابع موجود،  شناسایی کارفرمایان متقاضی نیروی انسانی و سوق دادن تقاضای آنان در جهت جدب نیروی کار ازبین جامعه هدف سازمان، پرداخت حق بیمه خویش فرمایی معلولین و مددجویان، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی معلولین و مددجویان و ایجاد تعامل با سازمان فنی و حرفه ای در جهت آموزش جامعه هدف را از جمله فعالیت‌های ذکر شده برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار