مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه، از ارائه بیش از یک میلیون و ۱۱۱ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی طی مدت سپری شده از امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 17 July 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، داوود ناصری امید، در خصوص آمار آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در استان کرمانشاه طی مدت سپری شده از امسال گفت: از ابتدای سال ۹۶ تا پایان ۳ ماهه ابتدایی بیش از یک میلیون ۱۱۱ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به علاقه‌مندان ارائه شده است.

وی افزود: آمار مذکور مربوط به آموزش‌های ارائه شده در مراکز ثابت دولتی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و مراکز در جوار صنعت، در جوار پادگان‌ها، در داخل زندان ها و حتی پایگاه‌های روستایی و سیار این سازمان است.

ناصری امید تصریح کرد: از میزان آموزش ارائه شده۶۰۰ نفر ساعت در مراکز ثابت شهری و ۸۶۹ هزار و ۴۹۶ نفرساعت نیز در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای آموزش لازم را فرا گرفته‌اند.

تحقق ۱۰۰ درصدی تعهدات آموزش فنی و حرفه‌ای در استان کرمانشاه

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه با تاکید بر نقش مهارت آموزی در ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال پایدار گفت: یک میلیون و ۱۱۱ هزار نفر و ۳۱۱ ساعت آموزش ارائه شده در قالب ۶ هزار و ۸۸۱ نفر دوره برگزار شده است.

وی از تحقق ۱۰۰ درصد تعهدات آموزشی این اداره‌کل در طی ۳ ماهه امسال  و در بخش دولتی خبر داد و خاطر نشان کرد: ارائه این آموزش های می‌تواند منجر به تامین نیروی مورد نیاز بازار کار شود

ناصری امید آموزش به روستائیان در راستای توانمندسازی آنان و پیشگیری از مهارجرت به شهرها و ایجاد معضل حاشیه نشینی را از اهداف مهم و اولیت های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برشمرد و گفت: با توجه به سند راهبردی سازمان در خصوص تحقق عدالت اجتماعی و اشاعه آموزش‌های فنی و حرفه ای در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نیازسنجی و شناسایی نیازهای آموزشی روستائیان استان انجام شده است.

آموزش ۱۴۷ هزار و ۸۵۴ نفر ساعت آموزش مهارتی به روستائیان استان

وی افزود: در مدت ذکر شده ۱۴۷ هزار و ۸۵۴ نفرساعت آموزش‌های مهارتی با اهداف فوق و همچنین مشارکت در در تولیدات و صنعت به روستائیان استان ارائه شد.

وی، ارائه آموزش های مهارتی در جوار صنعت را نیز بسیار مهم و اثر گذار در تولیدات و رونق صنعت استان برشمرد و از ارائه ۱۷ هزار و ۲۰۶ نفرساعت آموزش در بخش صنایع و اصناف و با هدف ارتقاء سطح دانش و مهارت شاغلان این حوزه  در قالب ۳۰۹ نفر دوره خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به زندانیان را از مهمترین راهکارها برای کاهش بازگشت مجرمین به زندان‌ها یاد کرد و از ارائه ۱۰۴هزار و ۴۶۶ نفر ساعت آموزش های فنی و مهارتی به زندانیان استان نیز طی مدت مذکور خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار