معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: مرمت حمام حاج شهبازخان با دو میلیارد ریال اعتبار در دست انجام است.
کد خبر: ۴۶۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 17 July 2017
به گزارش خبرگزاری نتابناک به نقل از ایسنا،اکبر رضایی ، اظهار کرد: مرمت چنین ابنیه های تاریخی نیازمند استمرار و مداومت است و امسال نیز اعتباری حدود دو میلیارد ریال برای مرمت آن اختصاص داده ایم.
  
معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: این مرحله از مرمت حمام حاج شهبازخان شامل سیستم برق رسانی، سیستم فاضلاب، تجهیز گرمایشی و سرمایشی، ساماندهی درهای ورودی، آواربرداری، مرمت نقاشی ها و گچ بری ها و ... است.
 
رضایی خاطرنشان کرد: این مرحله از مرمت حمام تاریخی حاج شهبازخان کرمانشاه مراحل پایانی خود را می گذراند.

وی در ادامه در خصوص ویژگیهای حمام شهبازخان، گفت: این حمام در بافت قدیمی شهر کرمانشاه، در خیابان مدرس قرار دارد که قدمتش به دوران قاجاریه برمی گردد.
 
وی ادامه داد: این حمام تاریخی مانند بسیاری از حمام های دوره قاجاریه، شامل سربینه یا رخت کن، گرم خانه و خزینه های آب سرد و گرم است.
 
معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: سطوح داخل گنبدهای آن به وسیله آهک بری مقرنس کاری شده و قسمت سربینه نیز به وسیله نقاشی های دیواری تزیین شده است.
 
رضایی خاطرنشان کرد: این حمام به دستور «حاج شهباز خان» پسر «منوچهر خان بیگلربیگی» یکی از رجال سیاسی و اجتماعی دوره قاجار در کرمانشاه، در سال 1232 هجری قمری ساخته شده است. 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار