مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ثبت نام 22 هزار جوان دانش آموخته کرمانشاهی در سامانه طرح کارورزی خبرداد.
کد خبر: ۴۶۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 17 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازکردپرس، داوود یاوری در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در محل سالن جلسات تدبیر استانداری برگزارشد، با اشاره همکاری و هماهنگی خوب دستگاه های مختلف استان در بحث اجرای طرح ملی کارورزی، اظهارداشت: کل ظرفیت درنظر گرفته شده در کشور برای پذیرش دانش آموختگان دانشگاهی در این طرح 150 هزار نفر است که سهم استان کرمانشاه 7 هزار و 400 نفر است.

وی از ثبت نام 22 هزار جوان دانش آموخته کرمانشاهی در سامانه طرح خبرداد و افزود: از این تعداد 6 هزار و 82 نفر واجد شرایط حضور در این طرح هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: 45 درصد از افراد ثبت نام شده در استان، معادل 2 هزار و 700 نفر مربوط به شهر کرمانشاه هستند.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که باید به واحدها و اصناف استان در خصوص طرح اطلاع رسانی شود، تصریح داشت: تاکنون 154 واحد در استان برای پذیرش دانش آموختگان واجد شرایط اعلام آمادگی کرده اند.

یاوری اضافه کرد: 71 واحد از این تعداد که 45 درصد آن می باشد، مربوط به شهرستان کرمانشاه است. میزان پذیرش واحدها و اصناف شهرستان های اسلام آباد غرب و سنقر در رتبه بعد از کرمانشاه قرار دارد.

وی مدت زمان کارورزی را برای دانش آموختگان، حداقل 4 و حداکثر 6 ماه عنوان کرد و گفت: در طی مدت کارورزی، دولت مکلف است یک سوم حقوق قانون کار را به دانش آموخته پرداخت کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تاکید کرد: درصورتی که واحد پذیرنده، کارورز را جذب کند تا دوسال دولت سهم بیمه کارفرما را پرداخت می کند و تا 9 ماه یک سوم حقوق کارورز را می پردازد.

وی با بیان اینکه اولویت بنگاه های افتصادی در حذب نیرو مهارت است، یادآورشد: اگر استان ما بتواند از سهمیه 7 هزار نفری خود استفاده کند دولت سهمیه جدیدی به ما اختصاص خواهد داد. پس باید همه دستگاه های مرتبط وارد کار شوند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار