رئیس پلیس راهور استان گفت: اگرچه جولان خودروهای لوکس در خیابان ها یک سرگرمی برای صاحبان آن هاست آما یک تخلف و ناهنجاری اجتماعی محسوب می شود.
کد خبر: ۴۶۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 17 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فضل الله شیری" ، اظهار کرد: اگرچه جولان خودرو های لوکس برای صاحبان آنها یک سرگرمی و هیجان محسوب می شود اما یک ناهنجاری اجتماعی تشدید شده به حساب می آید که علاوه بر ایجاد مزاحمت برای شهروندان گاهی اوقات پایانی تلخ برای سرنشینان و مردم را به دنبال دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به رقابت خودرو های لوکس در ساعات بامداد برخی از ایام هفته در مناطقی از شهر و اجرای حرکات ناموزون راننده ها در خیابان ها، گفت: با توجه بروز ناهنجاری در این خصوص، طی هماهنگی های انجام شده با مقام قضایی نسبت به اجرای طرح برخورد با این ناهنجاری اقدام می کنیم.

سرهنگ شیری یادآور شد: با توجه به شرایطی که حرکات نامتعارف خودروهای متخلف ایجاد کرده اند، همکاران ما همواره به صورت محسوس و نامحسوس در ساعات بامداد ایام هفته خودروهای متخلف را شناسایی و شماره آنها را در سامانه خودروهای متخلف ثبت می کنند.

رئیس پلیس راهور استان ادامه داد: در خصوص خودورهای که حرکات خطر آفرین، مزاحمت و آلودگی صوتی ایجاد می کنند امکان تعقیب و گریز وجود ندارد چرا که جوانان راننده بوده و ممکن است تعقیب و گریز برای آنها تبعات منفی را بدنبال داشته باشد.

وی افزود: پلیس پس از ثبت شماره و مشخصات خودرو متخلف این شماره ها را با سیستم شماره گذاری مطابقت داده و پس از آن شکایتی در پرونده مالک خودرو ثبت می شود تا در صورت مشاهده این خودرو در هر نقطه ای از کشور متوقف گردد.

سرهنگ شیری تصریح کرد: بر اساس قانون در ایجاد این مزاحمت ها و اتفاقاتی که ممکن است از این حرکات ناموزون به وقوع بپیوندد، تنها مالک خودرو مسئول است و تبعات آن گریبان گیر مالک خودرو خواهد بود.

وی میزان جرایم ناشی از حرکات نامتعارف را برای بار اول یک هفته و برای بار دوم یک ماه توقیف اعلام کرد و گفت: افرادی که یک بار جریمه و یا توقیف شده اند به ندرت اقدام به تکرار این ناهنجاری اجتماعی می نمایند.

این مقام انتظامی در پایان اظهار کرد: پلیس وظیفه برقراری امنیت عموم شهروندان را برعهده دارد و مطابق قانون در هر ساعتی از شبانه روز با متخلفان برخورد خواهد کرد، ضمن اینکه امیدواریم با رعایت قوانین راهور و حقوق شهروندی شاهد کاهش سوانح رانندگی و شهری با آرامش باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار