فرهاد زینی وند در گفتگو با تابناک:
متخصص کودکان و اطفال با اشاره به ارزش بالای شیر مادر، گفت: شیر مادر بهترین غذا برای کودک شیر خوار است که ترکیب آن هر روز اندکی متناسب با نیاز کودک تغییرمی کند.
کد خبر: ۴۶۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 19 July 2017
 فرهاد زینی وند روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت:  مناسبترین شیر برای کودک، همان شیر مادر است که تغییرات تدریجی شیر مادر به تناسب تغییرات تدریجی نیازهای طفل شیر خوار بلحاظ داشتن مواد ایمنی در برابر عوامل بیماری زا است.

وی تصریح کرد: آغوز یا کلستروم که حاوی مقدار زیادی آنتی کور و ایمونوگلوبین است کودک شیر خوار را در چند روز اول زندگی در برابر عوامل بیماریزا محیطی محافظت می کند.

متخصص کودکان و اطفال در ادامه به ترکیب شیر مادر متناسب با نیاز کودک اشاره کرد و گفت: حد اقل مدت لازم برای شیر دادن به کودک ۲۱ ماه است که نه تنها غذابلکه آب موردنیاز بدن کودک را تامین می کند.

زینی وند خاطر نشان کرد: شیر دادن مادر به کودک یک شیوه مناسب تغذیه است که ترکیبات  شیر مادر بی مانند و غیر قابل تقلید است، که با نیازهای شیر موار هماهنگ است.

این متخصص اطفال با اشاره به اینکه آغوز یک غذای استثنایی برای آغاز زندگی کودک است، ادامه داد: آغوز سرشار از آنتی کورها و ایمونو گلوبین های لازم برای مبارزه موفق کودک با عوامل بیماریزا محیطی است. 

زینی وند گفت: شیر اول مادر رقیق و اشتها آورو سرشار از پروتئین است که شیر انتهایی غلیظ تر، پرچرب و سیر کننده ی کودک است که در هر بارشیر دادن، کودک شیربا کیفیت دریافت می کند.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار