بزرگداشت استاد علی شمس علیزاده با حضور مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و نویسندگان و شاعران در تالار غدیر کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 19 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ عصر شعر بزرگ کرمانشاه به مناسبت بزرگداشت استاد علی شمس علیزاده توسط انجمن ادبی غزل و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه عصر  در تالارغدیر کرمانشاه برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم، گرامیداشت شخصیت های فرهنگی استان را یکی از کارهای بسیار پسندیده دانست و افزود: ادیب هنرمند عناصری را که برای تولید یک مضمون و انتقال آن به مخاطب لازم است رعایت می کند.

حجت الاسلام رحیم جعفری خاطر نشان کرد: اگر تسلط به قواعد بازی، توجه به جایگاه زبان و پرورش این دو، بکار گیری تساهل و تسامح در تولید مضامین رعایت شود بدون شک می تواند مخاطبین بسیاری را جذب کند.

وی اظهار داشت: زبان هویتی متنی و مضمون هویت زبانی است که اگر این عناصر چهارگانه رعایت نشود در واقع ارزشی را که باید برای خود و حفظ زبان قائل شود، نشده است.

حجت الاسلام جعفری ابراز داشت: در مواجهه با جامعه و ارتباطاتی که داریم زبان تنهاترین عنصر ارتباطی است که می تواند با مخاطب ارتباط مقبولی برقرار کند.

وی عناصر عمومی از قبیل تخیل و فطرت را در تولید اثری هنری موثر دانست و بیان کرد: همچنین عوامل  پیرامونی که در اطراف انسان وجود دارد تاثیر بسزایی در تولید یک اثر شعری و ادبیاتی دارد.

حجت الاسلام جعفری به نقش رسانه ها در تولید اثر هنری اشاره کرد و افزود: امروز در دنیا اگر ادبیات با همه عناصر درونی و بیرونی در عرصه رسانه قرار بگیرد می تواند هم تاثیر مثبت و هم منفی داشته باشد.

حجت الاسلام جعفری از شمس علیزاده به عنوان یک شخصیت هنری و ادبی استان کرمانشاه یاد کرد و اظهار داشت: ایشان توانسته است با هنرمندی، همه عناصر را در کنار هم قرار دهد و از خود یک شخصیت مولد ادبی بسازد.

این مسئول ادامه داد: شمس علیزاده همچنین از شعرش یک شخصیت منطقی، ادبی و اخلاقی تاثیر گذار خلق کرده است.

وی حضور چهره های ارزشمند فرهنگی و هنری را در استان کرمانشاه از افتخارات دانست و گفت: قصد داریم طی امسال و سالهای آینده حداقل به تعداد شخصیت های ارزشمند هنری و ادبی چنین مراسم بزرگداشتی برگزار کنیم.

حجت الاسلام جعفری با انتقاد از عدم برگزاری کنگره شعر عاشورا در استان کرمانشاه ابراز داشت: باید ترتیبی اتخاذ شود که دبیر خانه مرکزی اجرای چنین برنامه هایی در کرمانشاه که خود مرکز غرب کشور است برگزار شود.

گفتنی است، در این مراسم بسیاری از شعرای بزرگ استان حضور داشتند و به غزل خوانی پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار