رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: فاز اول پروژه ذوب آهن بیستون ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۶۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 19 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،جهانبخش شکری ، اظهار کرد: پیگیری احداث مجتمع ذوب آهن بیستون از سال 88 آغاز شد، اما به دلیل برخورد با زمان تحریم‌ها، گشایش اعتبارات و ورود تجهیزات و ماشین‌آلات آن با محدودیت مواجه شد.

وی ادامه داد: پس از حدود هفت سال پیگیری در نهایت اردیبهشت سال گذشته موفق به گشایش اعتبار و آغاز عملیات اجرایی پروژه شدیم و اکنون کار با پیشرفت مناسبی جلو می‌رود و در مرحله  نصب ماشین‌آلات است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با اشاره به سه فازی که برای این پروژه تعریف شده، یادآوری کرد: فاز اول ذوب آهن و ریخته‌گری، فاز دوم تولیدآهن اسفنجی و فاز سوم نیروگاه 12 مگاواتی برق است.

به گفته مدیرعامل مجتمع جهان فولاد در فاز اول سالانه 250 هزار تن شمش فولادی به عنوان خوراک برای دو مجموعه جهان فولاد و سیما فولاد تولید خواهد شد، در فاز دوم سالانه 150 
هزارتن آهن اسفنجی تولید می‌شود و فاز سوم نیز که نیروگاه است، برق مورد نیاز برای مجموعه‌های جهان فولاد را تامین خواهد کرد.

شکری با بیان اینکه فاز اول این پروژه ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: بهره‌برداری از هر سه فاز تا 1.5 سال آینده به طول می‌انجامد.

وی تاکید کرد: برآورد دقیق هزینه این پروژه هنوز دقیق مشخص نیست، اما از دو محل صندوق توسعه ملی و آورده سرمایه‌گذار تامین خواهد شد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه مکان این پروژه را نیز درجاده هرسین و جنب مجتمع جهان فولاد اعلام کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار