کارشناس مسئول سالمندان بهزیستی استان کرمانشاه از وجود 165 هزار و 315 سالمند در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 19 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،نوشین داوودی، نرخ رشد سالمندی استان را 8.5 درصد اعلام کرد و افزود: هم اکنون در استان 165 هزار و 315 سالمند داریم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه به لحاظ سالمندی در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد، افزود: از مجموع سالمندان استان 81 هزار و 235 نفر مرد و 84 هزار و 80 نفر زن هستند.

به گفته کارشناس مسئول سالمندان بهزیستی استان کرمانشاه، در حال حاضر هشت مرکز ویژه سالمندان در استان وجود دارد که شامل چهار مرکز روزانه، سه مرکز نگهداری شبانه‌روزی و یک مرکز جامع توانبخشی همراه با خدمات ویزیت در منزل است.

داوودی خدمات ارائه شده در مراکز سالمندان استان را مجموعه‌ای از خدمات مراقبتی، نگهداری، پزشکی، درمانی، روانشناسی، فیزیوتراپی و پرستاری عنوان کرد و افزود: در مراکز روزانه نیز سالمندان علاوه بر خدمات مذکور از برنامه‌های اوقات فراغت و امکانات رفاهی و ورزشی نیز بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول با اشاره به تشکیل شورای سالمندی در استان با هدف رفع مشکلات و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مطلوب به سالمندان، گفت: در سه ماهه امسال تاکنون شورای سالمندی در چهار شهرستان استان فعال شده است.

وی افزود: 17 دستگاه عضو شورای سالمندی هستند که با تشکیل جلسات در طول سال مسائل و مشکلات سالمندان را مورد بررسی قرار می‌دهند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار