مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه از نظارت مستمر بر فعالیت خبازی‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 19 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،محمودرضا نیازی ، با اشاره به نظارت‌های مستمر اداره کل استاندارد بر واحدهای خبازی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 45 مورد بازرسی از واحدهای خبازی کرمانشاه  در قالب گشت مشترک با دستگاه‌های دیگر از جمله معاونت غذا و دارو، اتاق اصناف، شرکت غله و خدمات بازرگانی و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه انجام شده است.

وی از نقش مهم نان در سفره‌های مردم یاد کرد و افزود: در همین راستا بازدیدهای هفتگی با همکاری سایر بخش‌ها از واحدهای خبازی استان صورت می‌گیرد و مواردی مانند وضعیت بهداشتی، کیفیت آرد مصرفی، دستگاه‌های پخت نان، افزودنی‌های غیرمجاز، استفاده از نمک های استاندارد و ... در پخت نان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گفته این مسئول، طی 45 بازرسی‌ انجام شده از خبازی ها، سه مورد استفاده از نمک غیر استاندارد، چهار مورد استفاده از افزودنی غیرمجاز و پنج مورد کم فروشی مشاهده شده است.

نیازی با اشاره به اینکه یکی از فاکتورهای موثر بر قیمت تمام شده نان استفاده از آردهای متفاوت با درصد سبوس مختلف برای تولید انواع نان است و استفاده از یک نوع آرد برای تولید تمام نان‎‌ها باعث تضییع حقوق مصرف کننده می شود، تصریح کرد: در این بازرسی‌ها سه  مورد عدم مطابقت آرد با نوع نان پخته شده مشاهده و با واحدهای متخلف برخورد شد.

وی همچنین از فعالیت 16 کارخانه آرد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حاضر 48 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده های آرد گندم بربری، سنگک، تافتون لواش، نول، ستاره و کامل توسط این اداره کل استاندارد صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه  طی چهار ماهه ابتدای امسال از کارخانه‌های آرد فعال به‌صورت مستمر بازرسی، نمونه‌برداری و آزمون انجام شده است، تاکید کرد: طی این مدت تعداد 34  بازرسی فنی ادواری از کارخانجات آرد و 17 نمونه‌برداری از خط تولید و انبار این واحدها انجام شده است.

به گفته این مسئول، چنانچه محصول نمونه‌برداری شده در نتایج آزمون با استانداردهای ملی مربوطه مغایرت داشته باشد، بسته به میزان امتیازات منفی اخذ شده نسبت به تعلیق و یا ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده واحد تولیدی اقدام خواهد شد.

نیازی در پایان با تاکید بر اینکه ارزش غذایی نان هایی که با آرد سبوس دار پخته می شوند نسبت به سایر نان ها بیشتر است، به شهروندان توصیه کرد با استفاده از غذا و نان سالم سبوسدار هزینه های جاری خود را از بخش درمان به پیشگیری انتقال دهند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار