رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جلسه ستاد توسعه گلخانها که با حضور مدیران این سازمان، مسئولین بانک کشاورزی و برگزار شد گفت: توسعه گلخانه‌ها باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی استان، اشتغال و بهره‌وری آب می شود لذا با جدیت دنبال می‌شود.
کد خبر: ۴۶۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 19 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر خسرو شهبازی با اشاره به اهمیت آب و استفاده مناسب از این مایع حیاتی برای تولید محصولات کشاورزی افزود: توسعه کشت ‌های گلخانه‌ای در جهت صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی یکی از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی است که در دستورکار قرار دارد.

شهبازی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه سطح گلخانه‌ها به 42 هکتار رسیده است که کافی نبوده و  به دنبال توسعه این بخش هستیم.

شهبازی با بیان اینکه در کشت‌های گلخانه‌ای راندمان آبیاری بالا می‌رود تصریح کرد: راندمان آبیاری در سنوات گذشته 27 درصد بود اما با گسترش کشت‌های گلخانه‌ای و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری به 42 و 8 دهم درصد رسیده است.

شهبازی اضافه کرد: تا پایان برنامه ششم تلاش داریم راندمان آبیاری را به 58 درصد برسانیم.

شهبازی با اشاره به اینکه منابع تسهیلاتی لازم برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای وجود دارد گفت: به سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی توصیه می‌شود در کشت‌های گلخانه‌ای سرمایه‌گذاری نمایند زیرا باعث درآمدزایی برای استان، اشتغال فارغ التحصیلان و افزایش تولید را در پی دارد.

وی از بانک کشاورزی نیز خواست مساعدت لازم را در خصوص اعطاء تسهیلات به متقاضیان احداث گلخانه داشته باشند. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار