مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از راه‌اندازی اولین کمپ ترک اعتیاد زنان در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 19 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،امید قادری، با بیان اینکه اعتیاد به سمت زنانه شدن در حال حرکت است، گفت: متاسفانه در استان نیز چنین شرایطی حاکم است.

وی با بیان اینکه هم اکنون کمتر از یک درصد جمعیت معتادان استان را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: برآورد ما وجود حدود 500 معتاد زن در استان است که وجود این تعداد ما را مجاب به 
اه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد زنان کرده است.

قادری با اشاره به وجود مراکز درمانیMMT  (مراکز درمان دارویی اعتیاد) ویژه بانوان در استان، گفت: تاکنون مراکز درمانی غیردارویی اعتیاد برای زنان نداشتیم و این اولین کمپ ترک اعتیاد زنان استان است.

وی افزود: تا کنون دو متقاضی برای راه‌اندازی این کمپ زنان داشته‌ایم که هم اکنون یکی از این کمپ‌ها در حال احداث است و بزودی به بهره‌برداری می رسد.

قادری  با بیان اینکه اعتبار راه‌اندازی این کمپ توسط بخش خصوصی تامین می‌شود، گفت: حدود 60 میلیون تومان برای راه اندازی این کمپ در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ظرفیت اولیه پذیرش در این کمپ 60 نفر است.

وی با اشاره به روحیه حساس زنان، گفت: زنان نسبت به مردان روحیه لطیف و حساس‌تری دارند، بنابراین در مدیریت کمپ تمامی حساسیت‌ها لحاظ شده و از روانشناسان مجربی استفاده خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: تمامی پرسنل و مدیریت کمپ برعهده بانوان است.

وی با ابراز تاسف از اینکه بعضا دامنه اعتیاد به قشر کودک و نوجوان هم کشیده شده است، گفت: در حال حاضر دو کمپ ترک اعتیاد کودکان و نوجوانان در استان‌های البرز و سیستان و بلوچستان وجود دارد، اما تاکنون در خصوص راه اندازی این کمپ در استان احساس نیاز نشده است.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار