مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران و نماینده تام الاختیار وزیر در ستاد مرکزی راهیان نور گفت: زیرساخت های موجود در مرز رسمی خسروی در بخش آب و برق برای تسهیل در امر خدماترسانی به زائران اربعین حسینی تقویت می شود.
کد خبر: ۴۶۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 19 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،سیدیعقوب محمد مرادی در حاشیه بازدید میدانی از پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی  افزود: زیرساخت های آب، برق و فاضلاب برای تردد و اعزام زائران از مرز رسمی خسروی از نزدیک بررسی و همچنین در نشستی با فرماندار مطرح شد تا نسبت به رفع مشکلات موجود تصمیم گیری شود.

وی اظهار کرد: قرار است اولویت ها در مرز خسروی با مدیران ارشد استان کرمانشاه در بخش آب، برق و فاضلاب مطرح و پس از تصمیم گیری لازم، احصا شود.

مشاور وزیر نیرو گفت: به واسطه خدماتی که قبلا در بحث تردد زائران از مرز خسروی داشته ایم، زیرساخت ها هم اکنون آماده است و مدیران ارشد آب و برق استان کرمانشاه درجلسات فشرده، مشکلات را رفع خواهند کرد.

مرادی بیان کرد: امید است تا قبل از اربعین حسینی امسال زیرساخت های مرز خسروی کاملا تقویت و آماده شود تا بتوانیم شاهد خدماتی بهینه و مطلوب به زائرانی باشیم که از مرز رسمی خسروی عازم عتبات عالیات می شوند.

فرماندار قصرشیرین نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بازدید های مختلفی در خصوص خدمات رسانی به زائران اربعین و نیازسنجی و بررسی امکانات موجود در مرز خسروی صورت گرفته است.

فرامرز اکبری اضافه کرد که ستاد اربعین استان کرمانشاه متشکل از 15 کمیته است که هر یک از کمیته ها کارها و وظیفه های مشخصی دارند و در حال انجام و آماده سازی امکانات لازم هستند.

وی اظهار کرد: در بحث آب، برق، ایجاد توقف گاه ها، تامین روشنایی مسیر، بهسازی راه و جاده های منتهی به مرز رسمی خسروی، امکانات اسکان و خدمات رسانی، ایجاد گیت های گذرنامه و سرویس های بهداشتی کارها به سرعت در دست اقدام است.

وی امکانات موجود در مرز خسروی را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: سررمایه گذاری های خوبی در رابطه با ایجاد امکانات اقامتی و ساخت هتل ها برای خدمات رسانی به زائران در
شهرستان مرزی قصرشیرین و از جمله خسروی صورت گرفته است.

فرماندار قصرشیرین گفت: بازدید امروز مشاور وزیرنیرو نیز در رابطه با تامین آب و روشنایی مسیر برای زائران اربعین حسینی انجام شد و در صورتی که همه کمیته ها با این جدیت و 
سرعت عمل کارها را دنبال کنند، تا مهرماه شاهد حل و فصل همه مشکلات و ایجاد زیرساخت های مطلوب برای زائران خواهیم بود.

اکبری افزود: با تمهیدات صورت گرفته و افزایش زیرساخت های لازم، امسال 500 زائر اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی عازم عتبات عالیات می شوند. 

وی پیش بینی می شود امسال سه میلیون زائر اربعین حسینی از سراسر کشورمان عازم عتبات عالیات شوند که 13 درصد از این تعداد زائران از مرز خسروی تردد خواهند کرد. 

با پیگیری مسئولان استان کرمانشاه، با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده ولی به دلیل مسایل امنیتی داخل عراق، این مرز به روی زوار ایرانی بسته است. 

شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده تا زایران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت کنند. 

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد. 

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید. 

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است. 
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار