مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان کرمانشاه حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن سیلو و انبار استاندارد است.
کد خبر: ۴۶۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 19 July 2017
به گزارش خبرگزرای تابناک به نقل از تسنیم،مظفر رحیمی با بیان اینکه 10 درصد کل فضای ذخیره‌سازی استاندارد کشور در استان کرمانشاه قرار دارد اظهار داشت: از مقدار فضای ذخیره‌سازی گندم استان 370 هزار تن متعلق به بخش دولتی و 870 هزار تن نیز متعلق به بخش خصوصی و کارخانجات آردسازی است.

وی با اشاره به اینکه مراکز خرید گندم استان از ساعت 8 تا 21 فعالیت می‌کنند عنوان کرد: از کشاورزان درخواست می‌شود تا با انتخاب زمان مناسب و با ارائه معرفی نامه معتبر از مراکز خدمات سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به تحویل گندم مازاد بر نیاز خود به هر یک از مراکز خرید سطح استان که از طریق این شرکت تعیین شده است اقدام و از فروش گندم خود به دلالان خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه از مرز 400 هزار تن گذشت گفت: خرید تضمینی گندم در مناطق سردسیری و معتدل استان کرمانشاه تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد و پیش‌بینی تا پایان فصل خرید حدود 600 هزار تن گندم از کشاورزی خریداری و ذخیره‌سازی شود.

رحیمی افزود: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کرمانشاهی بالغ بر 400 هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری و در سیلوهای استاندارد ذخیره‌سازی شده است.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 70 مرکز خرید استاندارد در سراسر استان به منظور خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کرمانشاهی در سراسر استان در نظر گرفته است که اکنون با پایان یافتن برداشت گندم از مناطق گرمسیری استان تعداد 64 مرکز در مناطق سردسیری در حال انجام این امر هستند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور با اشاره به اینکه هفت مرکز دولتی آماده خرید گندم از کشاورزان هستند افزود: با استفاده از توان بخش خصوصی و مباشران 

سازمان تعاون روستایی و تلاش مضاعف همکاران شرکت غله و خدمات بازرگانی و حضور مستمر ناظران سازمان جهاد کشاورزی استان رضایت کشاورزان جلب و از بروز بسیاری از تخلفات جلوگیری شد.

وی درباره کیفیت گندمهای خریداری شده گفت: امسال با عزم جدی مسئولان استانی به‌ویژه تلاشهای شبانه‌روزی کارکنان مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان شاهد ارتقای کیفیت و نیز کاهش درصد سن‌زدگی گندمهای خریداری شده هستیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار