رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گفت: عدم رعایت حق تقدم و سرعت نامطمئن از عوامل حادثه ساز در سوانح رانندگي محسوب می شود.
کد خبر: ۴۶۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 20 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس سر هنگ "فضل الله شیری "، عدم رعایت حق تقدم و سرعت غيرمجاز را عامل اصلی حوادث رانندگی در استان برشمرد و افزود: با رعایت حق تقدم، گذشت در رانندگی و سرعت مطمئن مي توان از بروز حوادث رانندگی پيشگيري كرد. 

وي همچنين اعلام کرد: رانندگان خودروهايی كه از سرعت مجاز اعلام شده در معابر تا 30 
كيلومتر تخطي داشته باشند، برابر جدول اخذ جرایم مبلغ 600 هزار ريال و كاربراني كه بيش از 30 كيلومتر تخلف سرعت داشته باشند مبلغ دو ميليون ريال و با احتساب 10 نمره نفي اعمال قانون خواهند شد.

اين مقام انتظامي در ادامه درباره تغيير مسیر حركت برخي خودروها حين رانندگي هشدار داد و گفت: براي ارتقای فرهنگ ترافیک و نظم بخشيدن به آمد و شد ترافیکی، همچنين پيشگيري از برخورد و تصادف خودروها، خيابان هاي عريض را خط كشي كرده اند تا وسائل نقليه از ميان اين خطوط عبور كنند و مزاحم رفت و آمد بقيه خودروها نشوند. 

سرهنگ شیری با بیان اینکه برخي از رانندگان ترجيح مي دهند از روي خطوط اين معابر بگذرند و لحظه به لحظه نيز مسير خود را عوض كنند، عنوان کرد: اين رفتار همان عدم رعایت حق تقدم و تجاوز به حقوق ديگران است كه احتمال خطر را افزايش مي دهد. 

رئيس پليس راهور استان خاطر نشان كرد: برابر ماده 119 آئين نامه راهنمايي و رانندگي، در راه هايي كه خط كشي شده وسايل نقليه بايد در مسير بين خطوط حركت كنند و از آن خارج نشوند.

وي ادامه داد: چنانچه خودرويي نياز به خروج و تغيير خط حركت داشته باشد، ابتدا با استفاده از چراغ راهنما و با دادن علامت ( در روز يك تك بوق و در شب تعويض نور بالا و پايين) رانندگان وسيله نقليه ديگر را از قصد خود آگاه کند و سپس با رعايت حق تقدم وسايل نقليه اي كه در خطوط كناري در حركت هستند، وارد خط سبقت شود. 

این مقام انتظامی در پایان گفت: امیدواریم با رعایت قوانین راهور و احترام به حقوق دیگران و گذشت در رانندگی شاهد کاهش حوادث رانندگی، آرامش و نظم ترافیکی در سطح ترافیکی استان باشیم و با شتابزدگی، رعایت نکردن حقوق دیگران و بوق زدن های ممتد آرامش را از دیگران رانندگان و شهروندان سلب نکنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار