نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیتهای جهادی قرارگاه سازندگی سپاه همواره مطابق قانون اساسی و دستورالعمل‌های مقام معظم رهبری بوده است.
کد خبر: ۴۶۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 20 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حسن سلیمانی داشت: فعالیت‌های سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در راستای اجرای قانون بوده و به موجب قانون این اختیار را پیدا کردند.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های قرارگاه سازندگی سپاه در تمام پروژ‌ه‌هایی که تاکنون به دست گرفته مورد توجه همه مسئولان و مردم قرار گرفته است گفت: اصل 47 قانون اساسی مقرر داشته که در زمان صلح دولت باید از امکانات نیروهای مسلح برای توسعه کشور استفاده کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه توانمندی‌های مهندسان سپاه باید همواره در اختیار مردم قرار بگیرد و بهترین عرصه هم عرصه سازندگی است عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این راستا سازمانی را در این زمینه آماده کرد تا به کمک دولت در بخش سازندگی در قسمت‌های مختلف بیاید.

وی با اشاره به اینکه به ‌اقرار دوست و دشمن تاکنون سپاه اثرات تعیین‌کننده‌ای در سازندگی کشور داشته است افزود: سپاه و بسیج سازندگی همواره به دنبال سازندگی کشور بوده‌اند و اکنون نیز این رسالت مهم را بر عهده دارند و همواره عملکرد بسیج سازندگی مثبت بوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه در راستای سازندگی کشور اولویت‌ها را سپاه تعیین نمی‌کند بلکه در واقع دولت، کارفرماها و وزارتخانه‌ها نیاز و تشخیص را تعیین می‌کنند بیان کرد: آنگاه دولت به ‌سراغ سپاه می‌آید و سپاه نیز توانمندی خود را در معرض دید آنها قرار می‌دهد و به ‌عنوان پیمانکار دولت در این عرصه فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اقتصادی سپاه بر اساس دستورالعملی است که به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است گفت: باید تلاش کرد که متناسب با وضعیت فعلی و شرایطی که از لحاظ الزامات اجتماعی و سیاسی با آن درگیر هستیم به نحوی فعالیتهای مثبت سازندگی از سوی دولت بیان شود که اتحاد و اتفاق را در جامعه افزایش دهند.

سلیمانی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری همواره بر این است که سیاه‌نمایی تحت هیچ شرایطی از سوی هیچ یک از طرفین چه در دولت، چه در مجلس، قوه قضاییه و سپاه پاسدارانانجام نشود افزود: همه مسئولان و مردم موظف هستند که از نظام اسلامی و کیان اسلام دفاع کنند و این صیانت و حمایت لازمه‌اش آن است که مردم به این باور برسند که همه مسئولان نظام و کسانی که مأموریت انجام خواسته‌های آنها را دارند به وظیفه تعهدی و خدمت رسانی خود عمل خواهند کرد و در رفع مشکلات مردم می‌کوشند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی انتقاد از یک طرف و بالا بردن مقام طرف دیگر امر پسندیده‌ای نیست بیان کرد: دولت یکی است نه با تفنگ نه بی تفنگ و تنها دولت، دولت نظام جمهوری اسلامی ایران است که تفنگ آن مسئولیت صیانت از مرزها و امنیت و غیر تفنگ آن هم مسئولیت کارهای اجرایی و اداری را بر عهده دارد و مسئولان نباید در بین افکار عمومی طوری صحبت کنند که فعالیت مؤثر بسیج و سپاه پاسداران را امر رونق و توسعه کشور نادیده بگیرند.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر فعالیت‌های سازندگی سپاه نبود، تحریم‌های ادامه‌دار تاکنون عرصه را بر دولت و کشور تنگ می‌کرد گفت:  فازهای مختلف پارس جنوبی، پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بسیاری از سدهای عظیم کشور و صدها پروژه بزرگ دیگر منطقه‌ای در طول سال‌های اخیر با روحیه جهادی و انقلابی نیروهای سپاه پاسداران به ثمر نشسته است.

وی افزود: این نهاد فعالیت‌های بسیار خوبی در تحقق سیاستهای اقتصادمقاومتی داشته است و توصیه ما به دولت استفاده بیشتر از توان و ظرفیت بسیج سازندگی در راستای ایجاد اشتغال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار