مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: طرح نشاط معنوی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در ۱۱ بقعه استان کرمانشاه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۶۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 21 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان  با تشریح برنامه‌های طرح نشاط معنوی اظهار داشت: در طول مدت ثبت‌نام از 10 تا 17 تیرماه  1685 نفر در 11 پایگاه فرهنگی و بقعه متبرکه ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزاده‌ها و بقاع متبرکه به قطبهای فرهنگی تاثیرگذار گفت: در سال‌های اخیر این اماکن مرکزیت اجرای برنامه مختلف قرار گرفته است.

عباسیان هدف از برگزاری طرح نشاط معنوی را پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: این طرح در استان کرمانشاه از 18 تیرماه آغاز و تا 45 روز ادامه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه جامعه هدف در این طرح جوانان و نوجوانان در گروه سنی 8 تا 18 سال است بیان کرد: تاکنون در مقطع ابتدایی حدود 660 نفر، راهنمایی 500 نفر و دبیرستان 525 نفر برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده‌اند که حدود دوسوم این تعداد خانمها هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون تعداد 13 مبلغ غیر بومی برای فعالیت تبلیغی در طرح نشاط معنوی به استان کرمانشاه اعزام شده است گفت:  با همکاری مبلغین سطح استان با برپایی نماز جماعت، برگزاری کلاس های قرآنی و مذهبی به فعالیت خواهند پرداخت.

وی افزود:  30 مربی نیز در طول این دوره جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان با محوریت حفظ قرآن کریم و سوره واقعه فعالیت می‌کنند.

 عباسیان عنوان کرد: اجرای اردوی یک روزه به مناطق خوش آب و هوا نیز از دیگر اقداماتی است که هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان دیگر ارگان‌ها و نهادها ندارد و همه می‌توانند از
این طرح استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری 12 هزار نفر سهمیه برای شرکت در طرح حافظان داریم اظهار کرد: در سال گذشته در این طرح حدود 35 هزار نفر شرکت کردند.

عباسیان با اشاره به اینکه برای استفاده از ظرفیت وقف در راستای رفع مشکلات اجتماعی و اشتغال جوانان استان تلاش می‌شود، گفت: مدتهااست که مرکز مشاوره وقف در استان راه‌اندازی شده است و با نیازسنجی انجام شده و آموزش واقفان برای ترویج وقف متناسب با نیاز روز تلاش می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اوقاف در سه گروه وقف، امامزاده و تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و برگزاری مسابقات قرآن دسته‌بندی می‌شود، اظهار کرد: در تاریخ وقف به عنوان سنت حسنه و کمک‌کننده به مشکلات اجتماعی و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.

عباسیان با اشاره به اینکه فرهنگ وقف در استان کرمانشاه مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: چنانچه فرهنگ وقف در جامعه نهادینه می‌شد هیچ فقیری در جامعه وجود نداشت و فردی برای درمان و آموزش با مشکل روبه‌رو نمی‌شد.

وی با بیان اینکه به افتخارات مکتب اسلام در حوزه وقف به درستی پرداخته نشده است، عنوان کرد: چنانچه دانشگاه‌ها با وقف و بدون شهریه اداره می‌شد به طور قطع خروجی دانشگاه‌ها ضعیف نبود و این به دلیل غفلت از ترویج فرهنگ وقف در جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار