معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: پروژه مرمتی بازار آهنگران و بنکداران که با هدف احیا و باز زنده‌سازی یکی از بازارهای مهم و تاریخی کرمانشاه انجام شده، مراحل پایانی خود را می گذراند.
کد خبر: ۴۶۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 22 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،اکبر رضایی، اظهار کرد: بازار آهنگران و بنکداران  بخشی از بازار سنتی کرمانشاه یا همان «تاریکه بازار» کرمانشاه است که قدمت آن به دوران قاجاریه برمی گردد.

  معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: امسال اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال به پروژه مرمت و بازسازی بازار تاریخی آهنگران و بنکداران کرمانشاه اختصاص یافته و در حال حاضر این پروژه مرمتی مراحل پایانی خود را می گذراند.
 
رضایی خاطرنشان کرد: این پروژه با هدف احیا و باز زنده‌سازی بازار آهنگران و بنکداران آغاز شده که مرمت آن تأثیر بسیار مثبتی به‌لحاظ فرهنگی و اجتماعی در بافت تاریخی کرمانشاه دارد.

  وی با اشاره به بلندمدت بودن پروژه مرمتی «تاریکه بازار» کرمانشاه گفت: بازار سنتی کرمانشاه دارای راسته ها، سراها و بخشهای مختلفی است که در هر زمان با توجه به منابع 
مالی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نسبت به مرمت آنها اقدام می شود.

ا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار