معاون نیروی انتظامی کرمانشاه گفت: بیکاری زمینه‌ساز اصلی بروز مشکلات و نابهنجاریهای اجتماعی در استان کرمانشاه است.
کد خبر: ۴۶۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 22 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،سرهنگ محمدرضا آموئی با اشاره آسیبهای اجتماعی موجود در استان کرمانشاه، اظهار داشت: بیکاری زمینه‌ساز اصلی بروز مشکلات و نابهنجاریهای اجتماعی در استان کرمانشاه است.

معاون نیروی انتظامی کرمانشاه از بروز و نمود آسیبهای اجتماعی در برخی از محلات کرمانشاه خبر داد و گفت: نیروی انتظامی برابر با شاخص‌ها و مقررات در حوزه امنیت اجتماعی اقدام می‌کند و از تلاش و اهتمام در برقراری امنیت اجتماعی در تمامی نقاط شهر کوتاهی نخواهد کرد.

آموئی با اشاره به تاکید و ورود مقام معظم رهبری در حوزه آسیبهای اجتماعی، بیان کرد: اعتیاد، حاشیه‌نشینی و استفاده از سلاح غیرمجاز در کرمانشاه از معضلات اجتماعی استان است.

وی باورهای غلطی که در جامعه در مورد استفاده از مواد مخدر وجود دارد را از علتهای روی‌آوردن افراد به‌ویژه جوانان به مصرف مواد مخدر دانست و افزود: توزیع مواد مخدر و خرده‌فروشان نیز از دیگر مشکلات مربوط به اعتیاد و یک معضل اجتماعی در شهر کرمانشاه است.

معاون نیروی انتظامی کرمانشاه با بیان اینکه حل مشکل حاشیه‌نشینی و کاهش آسیبهای آن به یک کار جمعی و هماهنگ نیاز دارد، عنوان کرد: باید با همکاری نهادهای مختلف وبا طرح مسائل آموزشی و فرهنگی در میان ساکنان این نواحی از ارتکاب جرم این افراد جلوگیری کرد.

آموئی به استفاده همشهریان از سلاح سرد به عنوان یک معضل و آسیب اجتماعی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد استفاده مردم از سلاح غیر مجاز در سطح شهر 
هستیم و به عنوان یک عادت غلط در بین مردم استفاده می‌شود و باید انضباط اجتماعی نمود بارز و واقعی در کرمانشاه داشته باشد.

وی با اشاره به مسابقات شبانه اتومبیلرانی در خیابانهای کرمانشاه، بیان کرد: یک مورد برگزاری این نوع مسابقه شبانه گزارش شد و با ورود سریع نیروی انتظامی و توقیف چند خودرو اجازه تخلف اجتماعی به کسانی که سعی در ایجاد ناهنجاری‌هایی مانند مسابقه، ویراژ و دوردور کردن داشتند، داده نشد.

معاون نیروی انتظامی کرمانشاه از رشد 143 درصدی کشف مواد مخدر در سه ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: 386 کیلو انواع مواد مخدر در سه ماه ابتدای امسال در استان کرمانشاه کشف و ضبط شده است.

آمویی با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی ناجا به عنوان ویترین ناجا شناخته می‌شود، گفت: یکی از ماموریتهای ما ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری اجتماعی است که در حوزه‌های حقوقی، اجتماعی و قضائی در مراکز کلانتری به صورت رایگان به همشهریان خدمات متنوعی ارائه می‌دهد.

اظهار کرد: آموزشهای همگانی، مشاوره و مددکاری اجتماعی، مشارکت عمومی و اداره اطلاع‌رسانی و ارتباطات از زیرمجموعه‌های معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار