رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از اختصاص 15 میلیارد ریال از بودجه فنی و اعتباری به دفاتر پست بانک برای ارائه تسهیلات به فعالان بخش فرش دست‌باف خبر داد.
کد خبر: ۴۶۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 22 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،نعمت‌الله حقیقی، اظهار داشت: 600 هزار نفر اشتغال در یکی از مناطق کشور به‌وسیله فرش‌بافی ایجاد شده است و روند از پشم تا فرش یک چرخه تولیدی است که فعالان این عرصه با کار و تلاش در استان کرمانشاه زمینه اشتغال را برای صدها هزار نفر فراهم کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با تاکید بر حمایت دولت از فرش‌بافی و تولید فرش دست‌باف، خاطرنشان کرد: روند و چرخه کامل تولید و بافت فرش می‌تواند در کرمانشاه جاری شود و به‌طور مثال نخ‌ریسی نیمه‌صنعتی از اقداماتی است که قابلیت سرعت بخشیدن به کار را دارد.

وی بهره‌وری بیشتر با استفاده از ابزار و امکانات جدید صنعتی را از دیگر راه‌کارهای رونق صنعت فرش دانست و ادامه داد: زمینه‌های رنگرزی، شست‌و‌شو و پرداخت نهایی در کرمانشاه وجود ندارد و این چرخه فعالیت ناقصی است که وجود دارد.

حقیقی با تصریح بر اینکه به‌دنبال تکمیل این چرخه هستیم تا قالی‌بافان تمام روال را بتوانند با سهولت و سرعت فراهم شده در اختیار داشته باشند، اضافه کرد: برنامه‌های کارشناسی برای رونق فرش دست‌باف روی میز من است و حساسیت‌هایی در تولید فرش وجود دارد که باید بدان توجه شود.

این مسؤول قالی‌بافی را زمینه‌ای مناسب برای ایجاد اشتغال زنان بیان کرد و یادآور شد: در بخش بانوان قالی‌بافی می‌تواند تولید اشتغال کند، چراکه صنعت مبتنی بر فرهنگ بومی استان کرمانشاه است و باید احیا شود که ما از این موضوع حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از اختصاص 15 میلیارد ریال از بودجه فنی و اعتباری به دفاتر پست بانک برای ارائه به فعالان این حوزه خبر داد و گفت: فرش سابقه 500 ساله در کرمانشاه دارد.

حقیقی خاطرنشان کرد: اقدامات مختلفی برای رونق این بخش انجام گرفته است و برنامه‌ریزی برای انجام برنامه‌های مناسب نیز صورت پذیرفته است که از جمله نتایج آن ثبت جفرافیایی فرش کلیایی و گلیم هرسین طی سال گذشته بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار