مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 275 نفر در استان کرمانشاه بیمه نویسندگان و هنرمندان دارند که خبرنگاران نیز زیرمجموعه این بخش هستند، گفت: خوشبختانه از چندی قبل بیمه خبرنگاران از سر گرفته شد.
کد خبر: ۴۷۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 08 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،کیومرث فلاحی به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه خبرنگاران عمدتا تحت عنوان نویسندگان و هنرمندان بیمه می‌شوند، اظهار کرد: تعداد افرادی که با این عنوان در کرمانشاه بیمه هستند، 275 نفر است.

وی افزود: از این تعداد یکصد و یازده نفر بیمه‌ یارانه‌دار و 164 نفر بیمه بدون یارانه هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه نرخ بیمه نویسندگان و هنرمندان که خبرنگاران هم زیرمجموعه آن هستند را 18 درصد عنوان کرد.

فلاحی خاطرنشان کرد: البته برخی از خبرنگاران نیز به صورت آزاد و جزو بیمه مشاغل آزاد بیمه هستند که آمار دقیق آنها قابل احصا نیست.

وی از توقف دو، سه ساله بیمه خبرنگاران هم یاد کرد که خوشبختانه اخیرا دوباره برقرار شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به روندی که خبرنگاران برای بیمه شدن باید طی کنند، ادامه داد: افرادی که بخواهند جدید بیمه شوند باید به صندوق اعتباری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند، در مرحله بعد این صندوف لیست خود را به تهران می‌فرستد و لیست در تهران در اختیار تامین اجتماعی قرار می‌گیرد.

به گفته این مسئول، در نهایت تهران لیست نهایی مورد تایید را به تامین اجتماعی استان می‌فرستد و افرادی که جزو این لیست باشند، می‌توانند بیمه شوند.

فلاحی یادآوری کرد: افرادی که بیمه بودند و بیمه آنها به هر دلیل قطع شده باید از صندوق اعتباری هنر گواهی بیاورند که مشخص شود هنوز فعالیت خبری دارند و در این صورت بیمه آنها برقرار خواهد شد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار