رئیس پلیس فتا استان گفت: خوشبختانه تهدید و اخاذی در فضای مجازی استان در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۴۷۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 09 August 2017
به گزارش خبرگزاری  تابناک،سرهنگ "علی کریمی"  از تشکیل 400 پرونده در حوزه جرایم سایبری در پلیس فتا استان در مدت مذکور خبر داد و اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تشکیل 296 پرونده رشد 50 درصدی داشته است.

وی به سیر صعودی جرایم فضای مجازی طی سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: متاسفانه از سال 1392 تاکنون جرائم مجازی استان سه تا چهار برابر شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از رشد 80 درصدی مزاحمت‌های اینترنتی در چهارماهه امسال در استان خبر داد و اظهار کرد: همچنین جرائم اخلاقی در فضای مجازی که عمدتا مربوط به انتشار فیلم‌های خصوصی و خانوادگی است در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 83 درصد رشد داشته است.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تهدید و اخاذی در فضای مجازی استان در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش داشته است.

وی مزاحمت‌های اینترنتی با 32 درصد، برداشت غیرمجاز از حساب افراد با 17 درصد، کلاهبرداری رایانه‌ای با 16 درصد و انتشار تصاویر خصوصی با 9 درصد را بیشتر جرایم رخ داده در فضای مجازی استان عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان در ادامه متذکر شد: متاسفانه بیشترین استفاده از فضای مجازی در کشور برای امر خلاف است و فضای مجازی کشور به محلی برای خلاف تبدیل شده است.

سرهنگ کریمی افزود: متاسفانه موارد بسیاری داریم که دختران و پسران و مردان و زنان مراجعه کرده و عنوان میکنند که با فردی در فضای مجازی آشنا شده و بحث عشق و ازدواج به میان آمده اما در نهایت فرد مجازی اقدام به کلاهبرداری از این افراد کرده است.

وی در ادامه یکی دیگر از مشکلات فضای مجازی را بحث مکانیسم‌های شایعه سازی عنوان کرد و افزود: متاسفانه این تخلفات را بیشتر در بحث مسائل سیاسی شاهد هستیم، لذا درخواست ما از همه مردم این است که به مطالب عنوان شده در فضای مجازی به طور صددرصد اعتماد نکرده و حتما اخبار را از منابع موثق دریافت کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: به مخاطرات روانی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی می‌تواند آسیب های روانی بسیاری برای فرد به همراه داشته باشد و متاسفانه امروزه ریشه بسیاری از مشکلات زناشویی و جدایی‌ها و اختلافات والدین و فرزندان و در مجموع سردی کانون خانواده به استفاده نادرست از همین فضای مجازی مربوط می‌شود.

سرهنگ کریمی افزود: همچنین استفاده نادرست از فضای مجازی علاوه بر مشکلات روانی مشکلات جسمی نیز در اثر یکجانشینی طولانی برای افراد به وجود آورده که موجب چاقی و دردهای عضلانی و ستون فقرات در افراد شده است
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار