مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: علت آمار بالای طلاق و ناهجاریهای اجتماعی را باید در دور بودن از سبک زندگی اسلامی جست و جو کرد.
کد خبر: ۴۷۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 09 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، حجت الاسلام آیت‌الله عباسیان در مراسم افتتاح مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم استان، با اشاره به شرکت نزدیک به 12 هزار نفر از کرمانشاهیان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم، اظهار کرد: این استقبال یعنی مردم به قرآن و مبانی دینی توجه خیلی زیادی دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اضافه کرد:  حضور پرشور اقشار مختلف مردم در برنامه‌ها ومسابقات قرآنی نشان از پای کار بودن مردم در برنامه های قرآنی دارد و اینکه مردم به فراگیر شدن قرآن در جامعه علاقمند هستند.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه گرایش به مسائل مذهبی و یادگیری علوم قرآنی در جامعه وسیع است، اما بدون تعارف باید گفت که آسیب های اجتماعی در جامعه دیده می شوند.

عباسیان با تاکید بر اینکه مردم با فرهنگ ناب و غنی قرآنی فاصله دارند، گفت:  علت آمار بالای طلاق و دیگر ناهجاریهای اجتماعی را باید در  دور بودن از سبک زندگی اسلامی جست و جو کرد.

 عباسیان اضافه کرد: اگر سبک زندگی اسلامی را ترویج کنیم می‌توانیم به پایین آمدن آمار طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی امیدوار باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه عده‌ای برای درمان آسیب های اجتماعی به سراغ برگزاری کنسرت و برنامه‌های اینچنینی می‌روند، اظهار کرد: ترویج 

معارف و فرهنگ قرآنی و تلاش در جهت انس مردم با سرچشمه وحی الهی راه  درمان آسیب‌های اجتماعی است، نه برگزاری کنسرت و برنامه‌های اینچنینی.

عباسیان با تاکید بر اینکه مسئولین باید در جهت ترویج فرهنگ قرآنی برنامه‌ریزی کنند، افزود: آنچه می تواند درد آسیب های اجتماعی را درمان کند قرآن است، چراکه در این کتاب آسمانی درمان همه دردها نهفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه ریشه‌های آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه را در پایین بودن میزان مشارکت‌های اقتصادی و اجتماعی مردم این استان جست و جو کرد و حل معضل بیکاری را در گروی مشارکت اقتصادی بیشتر مردم دانست.

عباسیان افزود: اگر مردم استان همت کرده و در انجام مشارکت اقتصادی با هم همراه شوند و مثلا با سرمایه‌های خرد خود یک کارخانه راه بیاندازند می توانیم به حل معضل بیکاری امیدوار باشیم.





منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار