عضو شورای فرهنگ عمومی كشور با انتقاد از عدم توانايى دستگاه های متولی در تعليم و تربيت قرآنی، گفت: باید فرهنگ قرآنی در جامعه نهادينه شود.
کد خبر: ۴۷۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 10 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس، آیت‌الله محمود محمدی‌عراقی  اظهار داشت: امروزه برخلاف توطئه‌ها و تهاجمات دشمنان، شاهد حضور جوانان مؤمن و انقلابی در مسابقات قرآنی هستیم که نشان از وجود جامعه‌ای قرآنی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروز وضعیت ما تا رسیدن به هدف نهایی خود فاصله دارد ولی این را باید بدانیم که موفقیت ما قرآن و عترت است و آموزه‌های ارزشمند قران کریم باید در زندگی فردی و اجتماعی شهروندان به‌کار گرفته شود و در این راستا نیازمند برنامه‌ریزی و انجام اقدامات اثربخش هستیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم جواب‌گوی نیازهای بشر در همه زمان‌ها و مکان‌ها و درمان دردهای فردی و اجتماعی است، ادامه داد: باید مفاهیم قرآن کریم را در زندگی خود پیاده کنیم و اگر بتوانیم روح قرآن را به جوانان انتقال بدهیم، در نظر آن‌ها هیچ چیز جز زیبایی قرآن جلوه نمی‌کند.

محمدی‌عراقی افزود: قرائت قرآن کریم و حفظ آن امری بسیار پسندیده است ولی عمل به قرآن کریم از آن ها بالاتر است و دستگاه‌های متولی امر تعلیم و تربیت نتوانسته‌اند خود را برای تعلیم کتاب خدا آماده کنند، بیان کرد: گاهی شاهد هستیم جوانان ما پس از اتمام تحصیلات خود حتی در روخوانی قرآن کریم مشکل دارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید مشکل ما در آموزش قرآن کریم برطرف شود، گفت: ادبیات ما و هویت ملی ما برگرفته از فرهنگ قرآنی است و برخی آسیب‌های اجتماعی نیز به‌دلیل عدم اهتمام به فرهنگ دینی و قرآنی است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار