فرماندار سنقرو کلیایی گفت: به منظور مصرف بهینه آب های زیر زمینی و جلوگیری از مصرف بی رویه آب در حوزه کشاورزی، برخورد قانونی با متخلفان وشناسایی و مسدود کردند چاه های غیر مجاز در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۷۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 11 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از یروابط عمومی فرمانداری سنقر و کلیایی ،یاور محمدی در جلسه ستاد حفاظت از آب های زیر زمینی سنقرو کلیایی با بیان اینکه ذخایر آب های زیر زمینی از وضعیت مناسبی برخوردارنیست گفت: ایجاد محدودیت در مصرف آب های زیر زمینی با تغییرالگوی کشت، جلو گیری از هدر رفتن کانال ها و استخرهای آب کشاورزی و ادامه روند اجرای طرح های آبیاری تحت فشارو... ضروری است.

وی از مسدود کردن تعداد 5 حلقه چاه غیر مجاز توسط اداره منابع آب و سایردستگاه های ذیربط در سالجاری خبر داد و گفت: از تعداد 730 حلقه چاه غیر مجاز در استان کرمانشاه که با یستی در سالجاری مسدود شوند، سهم سنقرو کلیایی تعداد 30 حلقه می باشد که تا پایان سال بایستی با برنامه ریزی های مناسب شناسایی ومسدود شوند.

رئیس اداره منابع آب سنقرو کلیایی هم گفت: بیش از 95 درصد حفاریهای جدید چاه های غیر مجاز کنترل شده و تا کنون تعداد 9 حلقه از این چاه ها شناسایی و این روند با تقویت گروه های گشت بازرسی ادامه دارد.

محمود بشیری کمبود اعتبارات را از مشکلات تقویت گروههای گشت بازرسی برشمرد و گفت: پایین بودن توان مالی کشاورزان هم از مشکلات نصب کنتورهای هوشمند بر روی چا ه های مجاز برای جلوگیری از اضافه برداشت و به تعادل رساندن آب های زیر زمینی می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی  سنقرو کلیایی نیز از اجرای طرح کشت کلزا در 700 هکتار از اراضی دشت سطر خبر داد و گفت: اجرای آبیاری قطره ای که کم ترین مصرف را در در بخش کشاورزی دارد و فرهنگ سازی برای اجرای آن از برنامه های جهاد کشاورزی است.

فرشاد کلوند افزود: برای ساماندهی جوب های عمومی در روستاها با هدف جلو گیری از هدر رفتن آب های سطحی، طرح 85 درصد سهم دولت و 15 درصد سهم کشاورز در حال اجرا است
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار