مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری نخستین کنگرۀ ملّی شعر نبوی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 12 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ حجت‌الاسلام رحیم جعفری از برگزاری نخستین کنگرۀ ملّی شعر نبوی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: استان کرمانشاه جایگاه ویژه‌ای از نظر مذهبی دارد و این استان به دلیل موقعیّت جغرافیایی نیز که دارد می‌تواند محور وحدت در سطح منطقه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: با توجه به موارد ذکر شده برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی با موضوع وحدت و با محوریّت پیامبر اکرم (ص) در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: منطقۀ غرب کشور و همسایۀ غربی ایران در سال‌های اخیر منشأ تحولات فکری بزرگی بوده و حضور گروه‌های تکفیری و سلفی زمینۀ گسترش افراطی‌گری را در سطح منطقه فراهم کرده‌است.

جعفری ادامه داد: از همین روی نیاز است تا ابعاد شخصیتی پیامبر (ص) را به جوانان و جامعه بشناسانیم تا مانع از شکل‌گیری جریان‌های فکریی که دارای برداشتی غلط از اسلام  و شخصیت پیامبر اکرم (ص) هستند، شویم.

وی گفت:به‌زودی دبیرخانۀ دائمی کنگرۀ شعر نبوی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود و امکان برگزاری این کنگره به صورت فرامرزی در سال‌های آتی وجود دارد و برای سال جاری نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم که کنگره را با رویکرد جدیدی  اجرایی کنیم و از ظرفیت آثار ارسالی به کنگره در سطح استان به نحو مناسب بهره ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر آثار ارسالی به کنگره قصد داریم از ظرفیت چهره‌های شاخص شعر آیینی کشور و استان در آیین افتتاحیه و اختتامیۀ  این کنگره بهره ببریم و کنگره را در سطح مطلوبی برگزار کنیم.

وی اشاره ای نیز به جزئیات کنگرهه داشت و ادامه داد: در بخش اصلی کنگره شاعران بدون هیچ محدوییت سنی و در دو بخش فارسی و کردی برگزار می شود و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را با محوریت ابعاد شخصیتی پیامبر اسلام (ص)، سیره نبوی،   پیامبر اکرم (ص) محور وحدت،   پیامبر اکرم (ص) و صلح و دوستی،   پیامبر  اکرم (ص) و تمدن اسلامی - دوستی پیامبر اکرم (ص)، مقابله با افراطی گری به دبیرخانه کنگره ارسال کنند و همچنین  در بخش ویژه با موضوع حدیث شریف ثقلین نیز ارسال آثار داشته باشند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود : هر شاعر تنها در هر بخش می تواند ۳ اثر ارسال کند و شاعران عزیز می توانند تا تاریخ ۱۵ آبان ۹۶ آثار خود را ارسال کنند و برای برگزیدگان کنگره نیز هدایای ارزشمندی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد:  علاقه‌ مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ آبان ۹۶ به رایانامه nabaviksh@gmail.com  یا شماره تلگرامی  ۰۹۱۸۸۳۴۲۰۴۸  ارسال کنند و  به آثار ارسالی پستی ترتیب اثر داده نمی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه شماره تلفن  ۰۸۳۳۸۲۲۹۵۹۰ را جهت ارتباط بیشتر با دبیرخانه کنگره اعلام کرد و گفت:  این کنگره همزمان با هفته وحدت  برگزار می شود و  افتتاحیه شهرستانی کنگره ۱۰دی ماه ۹۶  و اختتامیه کشوری کنگره ۱۳ دی ماه ۹۶ خواهد بود.

وی در خصوص ضوابط و مقررات شرکت در کنگره نیز گفت: ازشاعران درخواست می شود؛ براساس محورهای کنگرهه  اشعار خود را ارسال کنند، شاعران محدودیتی از لحاظ سن، تعداد اثر، ساختار و قالب‌های ادبی نخواهند داشت، ذکر مشخصات کامل (نام، سن، تحصیلات، نشانی، شماره تماس) به همراه اثر ضروری‌ است و حضور شاعران برگزیده در اختتامیه کنگره و قرائت شعر انتخاب شده ضروری خواهد بود.

جعفری اشاره ای نیز به جوایز این کنگره داشت و گفت: نفرات برگزیده در بخش اصلی زبان فارسی و کردی  (در هر بخش ۵ نفر به عنوان برگزیده انتخاب می شود) با لوح تقدیر و جوایز نقدی مورد تجلیل قرار خواهند  گرفت و به نفراول تندیس کنگره + لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ  ۰۰۰/۰۰۰/۱۰ ریال، به نفر دوم  تندیس کنگره + لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ  ۰۰۰/۰۰۰/۸۰ ریال و به نفر سوم  تندیس کنگره + لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ  ۰۰۰/۰۰۰/۶ ریال اهدا می شود.

وی افزود :به ۲ نفر برگزیده کنگره  نیز لوح تقدیر  و هدیه نقدی به مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۴ریال و در بخش ویژه به نفراول تندیس کنگره + لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ  ۰۰۰/۰۰۰/۷ ریال، به نفر نفر دوم  تندیس کنگره + لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ  ۰۰۰/۰۰۰/۶ ریال و به نفر سوم  تندیس کنگره + لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ  ۰۰۰/۰۰۰/۵ ریال اعطا می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار