دبیر ستاد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 6 هزار نفر در استان تاکنون آمادگی خود را برای اهدای سلول‌های بنیادی به بیماران نیازمند اعلام و در بانک خون بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه ثبت‌نام کرد‌ه‌اند.
کد خبر: ۴۷۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 12 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،مهرداد پاینده، اظهار داشت: سلول‌های بنیادی، سلول‌هایی هستند که توانایی تکثیر و تمایز به انواع سلول‌های که در بدن انسان وجود دارد، را دارند.

دبیر ستاد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه منشا اصلی این سلول‌ها را مغز استخوان است، گفت: این سلول‌ها ارگانی که صرمه دیده و تخریب شده را تولید می‌کند که نشان‌دهنده توانایی این نوع سلول‌ها است.

وی با بیان اینکه تاکنون 6 هزار نفر در استان آمادگی خود را برای اهدای سلول‌های بنیادی به بیماران نیازمند اعلام و ثبت‌نام کرد‌ه‌اند، افزود: اهدا کنندگان برای ثبت‌نام می‌توانند به بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه کنند.

پایبنده اهدا سلول‌های بنیادی برای فرد اهدا کننده را بی‌خطر و عاری از عارضه دانست و تصریح کرد: افرادی که بیماری خاصی ندارند و سن آن‌ها بین 18 تا 55 سال است می‌توانند با دادن پنج سی‌.سی خونی که از نظر بحث ژنتیکی آنالیز می‌شود به عضویت این بانک در آیند.

وی حمایت در راستای خرید کیت‌های آزمایش HLA(شناسه ژنتیکی فردی) را خواستار شد و ادامه داد: برای داشتن بانکی قوی از سلول‌های بنیادی در غرب کشور نیازمند به 50 هزار نمونه هستیم، اگر به این عدد برسیم بانکی کاملا قوی هستیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار