فرماندار کرمانشاه گفت: باید به دنبال طرح جامع توسعه سراب نیلوفر باشیم.
کد خبر: ۴۷۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 12 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، فضل‌الله رنجبر در حاشیه مراسم پاکسازی "سراب نیلوفر" که با حضور جمعی از مسئولین و دوستدارن محیط زیست برگزار شد، از برنامه‌ریزی برای حفظ وضع موجود و احیاء سراب نیلوفر خبر داد.

وی ادامه داد: برای حفظ وضع موجود و جلوگیری از کاهش آب این سراب با همکاری آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی با چاه‌های غیرمجاز تا حاشیه 10 کیلومتری سراب برخورد شده است.

فرماندار کرمانشاه از ممنوعیت کشت محصولات پرمصرف از جمله ذرت نیز تا حاشیه 10 کیلومتری سراب نیلوفر به عنوان برنامه دیگری خبر داد که همچنان با جدیت پیگیری می‌شود.

رنجبر با اشاره به برنامه‌هایی که برای احیا نیلوفرهای این سراب وجود دارد، خاطرنشان کرد: چند سال قبل چند بوته از نیلوفرها باقی مانده بود که قرار شد در دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کشت و تکثیر پیدا کند که این کار همچنان دنبال می‌شود.

وی افزود: برنامه‌هایی هم برای افزایش ضریب امنیت سراب نیلوفر در نظر گرفته شده که محدوده‌ای برای شنا مشخص شود و در این محدوده خاص غریق نجات نیز داشته باشیم.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه نباید به همین برنامه‌ها برای سراب نیلوفر محدود شویم، اظهار کرد: باید خواهان طرح جامع توسعه سراب نیلوفر باشیم، بگونه‌ای که حتی تپه های اطراف سراب هم درختکاری شود.

رنجبر در ادامه از برنامه برای ساماندهی "قره‌سو" هم یاد کرد و گفت: این رودخانه امروز به یکی از دردهای ما تبدیل شده است.

به گفته این مسئول قرار است برای قره سو هم اقداماتی صورت گیرد که تبدیل به رودخانه‌ای زیبا با آب پاک شود و همزمان ساماندهی حاشیه آن نیز در دستور کار است.

وی اقدامات اینچنینی برای حفظ محیط زیست را وظیفه همگانی دانست که نیاز مند مشارکت جدی همه مردم و خصوصا سازمان‌های مردم نهاد است و گفت: اگر می‌خواهیم زنده بمانیم، راهی جز حفظ محیط زیست نداریم. 




منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار