علی مالمیر ضمن تقدیر و تشکر از استان های شرکت کننده با اشاره به ظرفیت برنامه های جانبی نمایشگاه افزود: یکی از این برنامه ها پخت انواع نان تخت در این نمایشگاه بود ونان تخت یکی از میراث های ناملموس ثبت شده در برخی کشورها است ودر کشور ما نیز ظرفیت های خوبی در زمینه عرضه نان وجود دارد.
کد خبر: ۴۷۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 12 August 2017
آیین اختتامیه دومین جشنواره غذای ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور خیل عظیمی از بازدیدکنندگان همدانی برگزار شد در این مراسم برترینها در دو حوزه مرکز عرضه غذا و آشپز های برتر از سوی داوران ملی معرفی شدند.

به گزارشتابناک همدان، درآیین اختتامیه مدیر کل سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: خوشبختانه مردم خوش ذوق استان همدان استقبال خوب ودلگرم کننده ای از این جشنواره داشتند که جای بسی تقدیر است.

علی مالمیر ضمن تقدیر و تشکر از استان های شرکت کننده با اشاره به ظرفیت برنامه های جانبی نمایشگاه افزود: یکی از این برنامه ها پخت انواع نان تخت در این نمایشگاه بود ونان تخت یکی از میراث های ناملموس ثبت شده در برخی کشورها است ودر کشور ما نیز ظرفیتهای خوبی در زمینه عرضه نان وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با حضور درآیین اختتامیه جشنواره گفت: حضور استان ایلام در این جشنواره یادآور مجاهدتهای ایلامی ها در هشت سال جنگ تحمیلی و تحمل بمباران ها است.

محمد ابراهیم الهی تبار با اشاره به استقبال بی نظیر و پر شکوه مردم همدان تصریح کرد: مردم نیاز به نشاط فرهنگی دارند و باید به این مهم بیشتر توجه شود.

وی احیای رسم ورسومات بومی را الزامی دانست و افزود: باید در مقابل هجمه دشمنان و فرهنگ غرب، فرهنگ اصیل و بومی ایرانی را احیا کنیم و جای جای کشور عزیزمان فرهنگهای متنوع و اصیل وجود دارد که باید حفظ و احیا شود.

الهی تبار تاکید کرد: جاذبه های غذایی ارتباط مستقیمی با رسومات فرهنگی دارد و میطلبد غذاهای محلی بسط و رونق داده شود.

وی با اشاره به رتبه گردشگری ایران درجهان ،خاطر نشان ساخت:ایران رتبه دهم جاذبه های تاریخی و رتبه پنجم جاذبه طبیعی را دارد و این در حالی است که فقط یک درصد از در آمد این صنعت سهم کشور ماست و باید تلاش کنیم با توسعه این صنعت، سرانه درآمد را بالا ببریم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان در پایان ایجاد و ارایه تقویم فصلی را باتوجه به سنتها و مراسمات فصلهای مختلف پیشنهاد کرد و افزود: در هر فصلی غذاهای آن فصل وجود دارد ومی توان با توجه به آن تقویم فصلی ایجاد کرد.

مدیر کل دفتر مطالعات آموزش گردشگری کشور ودبیر دومین جشنواره غذای ایرانی و فرهنگ گردشگری در آیین اختتامیه گفت: استفاده از مواد اولیه بومی و محلی در نتایج آرا داوران جشنواره نقش تعیین کننده ای دارد. 

رنجبر با اشاره به ظرفیتهای فرهنگی چهار استان زاگرس نشین افزود: این چهار استان در شمال غربی زاگرس قرار دارند که چشم انداز متنوعی از لحاظ فرهنگی و قومی دارند و دارای تاریخ و تمدن غنی هستند.


برگزاری آئین اختتامیه جشنواره‌ی غذای ایرانی


وی افزود: چشم اندازهای خوبی از لحاظ پوشش گیاهی و نوع زندگی و مواد اولیه و غذاهای سنتی در این چهار استان وجود دارد که باید این ظرفیتهای بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

رنجبر خاطر نشان ساخت: لازم است تفاهم نامه ای بین چهار استان همدان .ایلام کرمانشاه و کردستان در راستای گردشگری پایدار و ایجاد مقصد  گردشگری ایجاد شود.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم غذاهای بومی و سنتی به رستورانها راه پیدا کنند و در مراکز عرضه غذا بیشتر از فرآوردهای روستایی استفاده شود.

لازم به ذکر است دومین جشنواره غذای ایرانی ،فرهنگ گردشگری منطقه سه غرب کشور در همدان با ایراد بیانیه داوران وهمچنین اعلام اسامی برترین ها به کار خود پایان داد.


برگزاری آئین اختتامیه جشنواره‌ی غذای ایرانی




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار