مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: در تمام شهرستانهای استان «سمن سرا» راه اندازی می کنیم.
کد خبر: ۴۷۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 13 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، علیرضا گودرزی در همایش تشکل های مردم نهاد استان که در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، با تبریک این روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی به همه فعالان عرصه مشارکتهای اجتماعی اظهارکرد: مشارکت و نقش مردم در امور جامعه واقعیتی است که همه ما به آن اذعان داریم و هرجا مردم ورود کرده اند، موفقیتی در پی داشته ایم.
  
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمانشاه یادآور شد: ایرانیان در طول تاریخ مشارکت در همه امور داشتند و بر اساس عرف و سنت خودیاری و همیاری داشته اند و امروزه به شکل سازمان یافته تری به نام تشکل ها فعالیت و مشارکت اجتماعی دارند.

وی با بیان اینکه حل مشکلات و معضلات اجتماعی بدون مشارکت مردم ممکن نیست، ادامه داد: نگاهی که در مورد تشکل های اجتماعی وجود دارد یک نگاه مثبت و در راستای تقویت آنهاست و امیدواریم شاهد رشد کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد در استان باشیم. 


گودرزی خاطرنشان کرد: هدف ما این است یک برون سپاری انجام می‌شود و نقش تصدی‌گری دولت کاهش یافته و دولت فقط نقش ناظر پیدا کند.
 
وی تاکید کرد: اگر اعتماد بین دولت و مردم را تقویت کنیم می‌توانیم با بسیاری از آسیب های اجتماعی مبارزه کنیم. 

گودرزی تصریح کرد: سال گذشته 100 میلیارد تومان اعتبار در کل کشور برای حل معضلات اجتماعی در نظر گرفته شد و امسال نیز قرار است این رقم به دو برابر افزایش پیدا کند. البته تصور ما این است که این ارقام هزینه نیست، بلکه یک نوع سرمایه گذاری است.
 
این مقام مسئول در استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان کرمانشاه ۱۰ میلیارد تومان برای سازمان‌های مردم نهاد جذب اعتبار داشتیم که پنج میلیارد تومان آن را برای راه اندازی سمن سراها گذاشته ایم تا بتوانیم در سطح شهرستانهای استان، سمن سراها را راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱۵ سمن ثبت شده در استان داریم، تاکید کرد: در تلاشیم  تعداد سمن های استان را تا پایان عمر دولت دوازدهم به عدد هزار برسانیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار