مسئول سازمان اردویی و راهیان نور استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ از شهروندان کرمانشاه به اردوی راهیان نور غرب کشور و مناطق عملیاتی اعزام شدند.
کد خبر: ۴۷۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 13 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،علی یوسفی‌راد اظهار داشت: تاکنون بیش از 1500 نفر از شهروندان کرمانشاهی در اردوهای راهیان نور عمومی به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آغاز اردوهای راهیان نور در غرب کشور از منطقه عملیاتی بازی‌دراز شروع شد گفت: در ایام سالگرد عملیات بازی‌دراز حجم گسترده‌ای از مردم در این مناطق عملیاتی حضور داشتند.

یوسفی‌راد با بیان اینکه اعزام دانش‌آموزان کرمانشاهی به اردوهای راهیان نور در تابستان به صورت یک روزه و با مقصد مناطق عملیاتی غرب کشور نیز انجام شده است بیان کرد: در این ایام بیش از 2000 نفر از دانش‌آموزان در نواحی مختلف به مناطق عملیاتی غرب اعزام اما اعزام گسترده این افراد از تاریخ 10 یا 12 مهرماه آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از اغاز افتتاحیه راهیان نور کل کشور در منطقه عملیاتی بازی دراز شاهد حضور گسترده آحاد مردم، مسئولان و کاروان‌های خیلی از استان‌ها از جمله استان بوشهر بودیم عنوان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان کار اعزام راهیان نور به مدت یک ماه متوقف و بعد از آن شاهد اعزام کاروان‌های راهیان نور به سمت مناطق عملیاتی غرب کشور از جمله پاوه، گیلانغرب و سایر مناطق بودیم.

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور استان کرمانشاه با اشاره به حضور کاروان‌های مختلف از اقصا نقاط کشور در مناطق عملیاتی غرب در شرایط کنونی افزود: به مدت یک ماه شاهد اعزام روزانه 300 نفر از زائران از استان‌های مختلف گیلان، مازندران و خوزستان به سمت یادمان‌های استان کرمانشاه بودیم.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان راهیان نور یک اقدام فرهنگی است، افزود: تجربه ثابت کرده سفرهای معنوی به مناطق عملیاتی در قالب اردوی راهیان نور، بهترین روش برای ترویج فرهنگ ناب دفاع مقدس است.

یوسفی‌راد با بیان اینکه متقاضیان زیادی از استان‌های مختلف برای حضور کاروانی در مناطق عملیاتی استان کرمانشاه داریم گفت: لذا پیش‌بینی می‌شود در یکی دو ماه آینده بیشترین حجم بازدیدکنندگان از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی استان کرمانشاه را شاهد خواهیم بود.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های استان برای پذیرایی و اسکان بازدیدکنندگان از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی اظهار کرد: در فصل تابستان استان کرمانشاه قطبیت کاروان‌های راهیان نور کشور را دارد.

وی یادمان مرصاد و بازی‌دراز را از پربازدید‌ترین یادمان‌های استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: راویان در تمامی مناطق عملیاتی و یادمانی استان حضور فعال داشته و بازدیدکنندگان را با 
آن منطقه و اتفاقات رخ داده در طول سال‌های جنگ تحمیلی آشنا می‌کنند.

یوسفی‌راد انتقال ارزش‌های دفاع مقدس را یکی از مهم‌ترین اهداف برپایی اردوهای راهیان نور دانست و افزود: این اردوها برای جوانان و کسانی که سال‌های دفاع مقدس را درک نکرده و 
واقعیت‌های آن را از نزدیک ندیده‌اند از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی هر ساله از مهر ماه آغاز و تا دی ماه ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: در ماه‌های اسفند و بهمن کاروان‌های دانشجویی و در بقیه ایام سال کاروان‌های عمومی راهیان نور را در استان داریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار